• Моніторинг освітньої політики

    Новини:

    Стартував відбір громадських спостерігачів за ЗНО-2017

    В рамках всеукраїнської кампанії спостереження за зовнішнім незалежним оцінюванням у 2017 році Громадянська мережа ОПОРА оголошує відбір громадських спостерігачів у Львівській області. Більше »

    ОПОРА шукає спостерігачів за ЗНО-2016

    Громадянська мережа ОПОРА оголошує відбір громадських спостерігачів для моніторингу проведення Зовнішнього незалежного оцінювання у 2016 році у Львівській області. Основною метою кампанії спостереження є об’єктивне оцінювання перебігу ЗНО та сприяння рівному доступу до вищої освіти. Більше »

    ЗНО з англійської мови: як абітурієнти складали тести на Донбасі та в інших областях

    10 червня 2015 р. відбулося зовнішнє незалежне оцінювання з англійської мови. Порівняно з тестуванням з української мови та літератури, яке проходило 24 квітня, спостерігачі ОПОРИ фіксують зниження явки учасників фактично на 10%; зменшення кількості вилучень абітурієнтів через наявність при собі заборонених технічних засобів зв’язку, накопичення та перенесення інформації; появу на пунктах тестування осіб без необхідних документів та випадки запізнення. На жодному з пунктів тестування спостерігачі не зафіксували розкриття контейнерів з тестовими матеріалами чи розголошення змісту завдань до початку оцінювання.

    ZNO_english

     

    Явка ЗНО та ситуація на Донбасі

    За оперативними даними Українського центру оцінювання якості освіти, цьогорічна явка учасників на тестування з англійської мови становить 87% від попереднього зареєстрованих осіб. Нагадаємо, на ЗНО з української мови та літератури, яке є обов’язковим для всіх вступників та цьогоріч було поєднано з державною підсумковою атестацією, явка становила більше 95%. В розрізі окремих регіонів констатуємо, що найнижчою відвідуваність пунктів тестування зафіксована у Луганській області, місті Києві, а також в Донецькій та Одеській областях. Найбільша кількість вступників з’явилася на пункти у Хмельницькій, Чернігівській, Київській та Дніпропетровській областях.

     

    Область Явка учасників
    Луганська 83,50%
    м. Київ 83,72%
    Донецька 84,50%
    Одеська 85%
    Сумська 86,70%
    Івано-Франківська 86,80%
    Черкаська 86,83%
    Херсонська 87%
    Запорізька 87,10%
    Полтавська 87,10%
    Харківська 87,30%
    Львівська 88,08%
    Вінницька 88,40%
    Житомирська 88,50%
    Рівненська 88,64%
    Волинська 88,94%
    Дніпропетровська 89,01%
    Київська 89,36%
    Чернігівська 90,79%
    Хмельницька 91%

     

    Низьку явку учасників ЗНО на Донбасі пов’язуємо насамперед із тим, що частина абітурієнтів, які зареєструвалися для проходження оцінювання знань й проживають у зоні ведення АТО, не з’явилися на пункт тестування. Попри те, що МОН підготувало Пам’ятку для отримання дозволу на перетин лінії розмежування з метою проходження ДПА та здачі ЗНО, не всі учасники мають необхідні документи для перетину цієї лінії.

    Разом з тим, за повідомленнями спостерігачів з Луганщини, на обласному рівні прийнято рішення (наказ голови військово-цивільної адміністрації Луганської області Геннадія Москаля) про тимчасове поселення учасників ЗНО та допомогу з харчуванням. Абітурієнти, які приїздять на тестування із зони АТО, розміщуються у інтернатах обласного рівня у містах Сєверодонецьк, Рубіжне та Старобільськ. На цей час відома інформація про 22 абітурієнтів, які отримали допомогу з проживанням. Координує увесь процес департамент освіти та науки Луганщини. Тому, якщо абітурієнти вже знаходяться на території підконтрольній Україні, радимо їм не перетинати блок-пости по декілька разів, а скористатися допомогою з тимчасового поселення, пройти тестування з усіх предметів і лиш тоді повертатися додому.

    Ще однією причиною низької явки на тестування є той факт, що учасники, які не склали ЗНО з української мови та літератури, втратили шанс вступати до вищих навчальних закладів, а тому не бачать сенсу проходити перевірку знань з інших предметів. Прогнозуємо, що явка абітурієнтів на решті предметів не надто ростиме.

    Замінування у Харкові

    Фактором, який міг вплинути на явку учасників тестування у м. Харків, стало повідомлення про «замінування» центральної площі міста, через що вранці були заблоковані деякі виходи зі станцій метро «Університет» та «Площа Свободи».  Попри те, що розпорядженням Харківського РЦОЯО час запуску абітурієнтів на пункти тестування, що розташовані у прилеглому районі міста, було подовжено до 11.00, деякі учасники ЗНО прибули до ПТ  із запізненням. За даними спостерігачів, у два пункти, що розташовані у Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» (Секції А та Б), запізнилися через заблокування виходів зі станцій метро та не були допущені до тестування по одному учаснику.

    Зважаючи на такі непередбачувані обставини, рекомендуємо абітурієнтам приходити на пункти тестування заздалегідь. Окрім цього, якщо з об’єктивних причин учасник не зміг з’явитися на ЗНО, він має право зареєструватися на додаткову сесію, звернувшись до відповідного регіонального центру. Контакти Харківського РЦОЯО подаємо за посиланням.

    Поява у пунктах ЗНО без необхідних документів

    Більше ніж зазвичай спостерігачі ОПОРИ фіксують випадки появи на пунктах тестування учасників без необхідного документа, що посвідчує особу – паспорта. Причому, на це є як об’єктивні причини, так і недогляд з боку абітурієнтів та їхніх батьків.  У Донецькій області через бойові дії учасник втратив паспорт, а коли отримав новий, серія та номер документу вже не співпадали із даними, що були внесені в сертифікат на етапі реєстрації. З’ясувавши ситуацію, абітурієнта допустили до тестування, уповноважена особа зафіксували випадок у картці спостереження.

    У Києві було зафіксовано появу двох абітурієнтів без сертифікатів та п’яти без паспортів – в усіх випадках вони не змогли розпочати роботу над тестом. У Бучанську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №3 (Київська область) учасник прибув з довідкою про втрату паспорту. Проте, оскільки у довідці немає фото, а в сертифікаті були подані дані паспорта, у пункті прийняли рішення не допускати абітурієнта до тестування. Натомість у Бориспільській загальноосвітній школі №6 до ЗНО допущено учасницю за довідкою з міліції і кольоровою копією паспорту.

    У місті Ізмаїл Одеської області у пункт тестування були допущені учасники із закордонним паспортом та з водійськими правами, однак за умови довезення необхідних документів впродовж 15 хвилин. У Івано-Франківську абітурієнт прибув на ЗНО без паспорта, оскільки напередодні загубив його, а тимчасове посвідчення громадянина чи новий паспорт не встиг виготовити. За погодженням з Івано-Франківським РЦОЯО, учасника допустили до складання тесту на підставі свідоцтва про народження.

    Порушення процедури ЗНО учасниками

    Попри те, що представники мережі ОПОРА констатують зменшення випадків вилучення абітурієнтів з пунктів через порушення процедури, а в окремих регіонах дострокового припинення роботи над тестом не було зафіксовано взагалі – Івано-Франківська, Сумська області, наявність мобільних телефонів в учасників ЗНО залишається чи не основною проблемою.

    Наприклад, у Цюрупинській школі №2 Херсонської області пункт тестування достроково залишили п’ятеро абітурієнтів: четверо через наявність мобільних телефонів, один – за накопичувальний пристрій – флеш-карту. У Київській області спостерігачі зафіксували вилучення з пунктів тестування дев’яти осіб: однієї за наявність шпаргалок,  трьох – за навушники та плеєр, п’ять – за наявність телефону, причому в одного абітурієнта було знайдено одразу два мобільні пристрої.

    Натомість у Дніпропетровську (ПТ «ПВНЗ  «Дніпропетровський гуманітарний університет») у двох абітурієнтів  за допомогою металодетектора було виявлено навушники,  однак їм було зроблено лише зауваження і робота над тестом продовжилася.

    Зважаючи на наявність розбіжностей у підходах, коли ідентичні проблеми знаходять різне вирішення, звертаємо увагу регіональних центрів на необхідність уніфікувати дії відповідальних та уповноважених осіб у подібних випадках.

     

    Громадське спостереження за ЗНО відбувається в рамках Альянсу Програми сприяння незалежному тестуванню в Україні (USETI Legacy Alliance).

    Детальніше:
    Ольга Стрелюк, керівник освітніх програм Громадянської мережі ОПОРА: +38 098 844 29 65.

     

    Стартувало ЗНО. Перші висновки громадських спостерігачів ОПОРИ

    Спостерігачі відзначають, що цьогорічні особливості зовнішнього незалежного оцінювання загалом не вплинули на підготовку та проведення тестування, а в окремих випадках – фіксують їхню ефективність. Більше »

    Оголошуємо набір спостерігачів за ЗНО-2015 (реєстрацію завершено)

    Громадянська мережа ОПОРА оголошує відбір громадських спостерігачів для моніторингу проведення Зовнішнього незалежного оцінювання у 2015 році. Основною метою кампанії спостереження є об’єктивне оцінювання перебігу ЗНО та сприяння рівному доступу до вищої освіти. Більше »

    Законопроект №2335: забезпечення рівних прав чи превентивні заходи задля виконання державного замовлення?

    Не так давно експерти мережі ОПОРА аналізували законопроект про особливості вступу до вищих навчальних закладів у 2015 році, поданий групою народних депутатів на чолі з Співаковським О.В.  Більше »

    Як ВНЗ виконують ЗУ «Про доступ до публічної інформації»

    Вже другий рік поспіль Громадянська мережа ОПОРА проводить дослідження ефективності зарахування абітурієнтів на місця державного замовлення під час трьох етапів надання рекомендацій приймальними комісіями. Його мета – закцентувати на проблемах зарахування абітурієнтів на місця державного замовлення у «четвертій хвилі», коли студентами стають на підставі наявності оригіналів документів, а не відповідно до величини конкурсного балу. Крім того, прагнемо наочно продемонструвати недолугість процедури подання 15 заяв для участі у конкурсному відборі без визначення пріоритетності для кожної з них. Більше »

    Право на безкоштовну вищу освіту. Кому і що держава зобов’язана?

    До цьогорічних проблем вступної кампанії, які почалися з відміни зовнішнього незалежного оцінювання в окупованій Автономній Республіці Крим, а пізніше і в Донецькій та Луганській областях, неможливості отримати атестати та дипломи, а відповідно і подати документи для участі у конкурсному відборі, додалася ще одна – невизначеність щодо повторного вступу на навчання за кошти державного бюджету. Можливо, при стабільній суспільно-політичній ситуації сприйняття цього питання було би іншим, але не зараз. Більше »

    Позаконкурсний вступ до вищих навчальних закладів у 2014 році

    Питання надання чи скасування пільг при вступі до вищих навчальних закладів активно обговорюється вже кілька років. Багато хто схиляється до думки, що соціально незахищеним абітурієнтам держава повинна допомагати в інший спосіб – наприклад, надавати окремі стипендії, право безкоштовного харчування тощо. У той же час, конкурс на здобуття вищої освіти повинен проходити на рівних для всіх учасників умовах і лише рівень знань може вважатися єдиним критерієм для зарахування на навчання за кошти державного бюджету. Більше »

    ЗНО в умовах нестабільної суспільно-політичної ситуації. Підсумки громадського спостереження

    Зовнішнє незалежне оцінювання 2014 р. подолало чи не найбільше викликів з часу його запровадження. Від браку коштів на витратні матеріали та зупинки друку тестових завдань, відміни основної сесії в Автономній Республіці Крим, а пізніше – і в Донецькій та Луганській областях, проведення чисельної перереєстрації на додаткову сесію до досі невизначеної долі скороченої сесії ЗНО для 14 тис. вступників Донбасу, які не змогли взяти участі у незалежному тестуванні 1-15 липня. Більше »

    « Сторінка 1, 2, 3 ... 10, »
    • Natalvan

      Доброго дня! Хочу запитати – Чи зобов’язані навчальні заклади публікувати списки зарахованих на своїх
      офіційних сайтах, а також вносити своєчасно дані до ЄДБО?  Мова йде про Українську академію друкарства. Станом на сьогодні, 13 серпня, на офіційному сайті досі не розміщено таких списків! Натомість висить оголошення, що зарахованих на навчання запрошують на співбесіду до ректора.  Я вже не кажу про те, що виш не надавав жодної інформації про кількість оригіналів документів, поданих на певний напрямок, під час вступної кампанії. На Вступ-інфо зміни також взагалі не вносились. Абітурієнтів практично позбавили права оцінити власні можливості щодо вступу під час третьої хвилі, адже інформація про те, хто і з якою рейтинговою позицією претендує на бюджетне місце (тобто здав оригінали), була просто відсутня! При особистому зверненні 9 серпня у приймальну комісію в наданні такої інформації мені було  відмовлено (пояснили, ніби вони і самі цього не знають, так як електронний облік не ведеться, а на папері щоразу рахувати дуже довго), запропонували лише оглянути списки рекомендованих з відмітками. Але ж ні для кого не секрет, що ще існує таке поняття, як “донабір”, коли навіть після оголошення рекомендованих у третю хвилю, залишаються бюджетні місця, які можуть зайняти особи, які не були рекомендовані, але нададуть оригінали документів до 17.00  10 серпня. Відмова у наданні інформації фактично зробила непрозорою процес зарахування абітурієнтів в останні години вступної кампанії! Адже ніхто не хоче отримувати такого кота в мішку – нести оригінали у виш, де неспроможні вирахувати шанси абітурієнта на вступ. Як приклад максимальної прозорості в останній день подачі оригіналів, я можу навести списки на сайтах Львівської політехніки та ЛНУ ім. І.Франка. Адже там було все зрозуміло від першої і до останньої хвилини, кожен абітурієнт, міг самостійно оцінити свої можливості на обраному факультеті і вчасно віднести оригінали туди, де він мав найбільше шансів навчатись за рахунок держави. Але ще більше мене здивувало, що навіть тепер, аби ознайомитись зі списками зарахованих і хоча б постфактум розібратись, чи була в мене можливість навчатись в УАД, я на сьогоднішній день цих списків ніде знайти не можу (звісно, крім стенду біля приймальної комісії де вони (я щиро на це сподіваюсь!!!) розміщені в паперовому вигляді. Смішно думати, що такий солідний навчальний заклад не має технічної можливості для їх публікації на сайті! Виникає питання – чи не слугує така цілковита відсутність інформації прикриттям для можливих маніпуляцій? Наприклад, для повідомлення про те, що на бюджеті лишаються ще вільні місця і варто здати оригінали, лишень “обраним” абітурієнтам?  Відсутність власної комп’ютерної програми в даній ситуації виправданням бути не може. Адже існує ЄДБО і сайт Вступ-інфо, яким можливо цілком зручно користуватись (як це робив, наприклад, НЛТУ, який також не має власної бази).
      Цілком вірогідно, що Українська академія друкарства – не єдиний виш, де є така ситуація, тому хотілося б, аби абітурієнти в наступні роки не стикалися з подібними фактами.
      З повагою, Львівський абітурієнт 2012.

    •  >> Чи зобов’язані навчальні заклади публікувати списки зарахованих на своїх офіційних сайтах
      Не зобов’язані.

      >>вносити своєчасно дані до ЄДБО
      Зобов’язані. Але реальність така, що вдається це далеко не всім. Здебільшого, через проблеми з тією ж ЄДБО.

      Стосовно описаної вами проблеми: можливо, УАД не виконала державне замовлення і чекає до 15 числа на донесення оригіналів документів. І вже після цього оприлюднить список зарахованих? Поцікавтесь у приймальній комісії про ситуацію з виконанням державного замовлення?

    • Natalvan

       Можливо і не виконали, хоча бажаючих вчитись там було вдосталь… Але якщо представники приймальної комісії не володіють ситуацією і не можуть дати відповідь на саме елементарне питання, то нічого дивного немає, якщо у них проблеми із виконанням держзамовлення)))