• Індекс публічності місцевого самоврядування

    З листопада 2012 р. організація реалізовує проект, метою якого є розробка та впровадження “Індексу публічності” – практичного інструменту для комплексної оцінки рівня прозорості, відкритості та підзвітності муніципальних інституцій у їхній взаємодії з мешканцями. В цілому вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування націлене на те, щоб зрозуміти, наскільки публічно приймаються рішення і втілюється в життя політика муніципалітету, і яким є внесок основних суб’єктів місцевого самоврядування в цей процес. 

    У цьому розділі можна ознайомитися детальніше з напрацюваннями, а також заходами, які були організовані в рамках кампанії вимірювання Індексу публічності. Проект здійснюється за підтримки Європейського Союзу.

    Львівська міська рада зайняла сьоме місце у рейтингу публічності ОПОРИ

    В рейтингу публічності органів і посадових осіб місцевого самоврядування у 2016 році Львів посів сьоме місце з результатом у 61%. Таким чином Львівській міській раді вдалося перейти до групи міст з задовільним рівнем публічності (більше 60%). Нагадаємо, минулорічний показник публічності ЛМР склав лише 53%, а у 2014 – 49,3%. Перші місця в рейтингу 2016 року з покращеними результатами цьогоріч зайняли Луцька (79%) та Івано-Франківська (71%) міські ради. Більше »

    Громадський контроль на місцевому рівні: як домогтися належного врядування

    В середу, 25 лютого, у Києві Львівське представництво Громадянської мережі ОПОРА збере організації громадського контролю зі всієї України на конференцію. Більше »

    Запрошуємо на конференцію «Громадський контроль на місцевому рівні: як домогтися належного врядування»

    Львівське представництво Громадянської мережі ОПОРА запрошує взяти участь в конференції «Громадський контроль на місцевому рівні: як домогтися належного врядування», що відбудеться в Києві 25 лютого. Більше »

    Електронна публікація “Індекс публічності місцевого самоврядування 2014”

    Команда Львівського представництва Громадянської мережі “ОПОРА” рада презентувати електронну та друковану версію публікації “Індекс публічності місцевого самоврядування 2014”. Видання підготовлено в рамках вимірювання публічності місцевого самоврядування у 24 обласних центрах України, яке проходило у липні-вересні 2014 р.  Більше »

    Оприлюднено результати вимірювання Індексу публічності 2014

    Львівське представництво Громадянської мережі ОПОРА оприлюднило результати вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування 2014 р. Порівняльне дослідження проводиться другий рік поспіль – у 2013-му кампанія охопила 11 міст, а в 2014 році об’єктом моніторингу стали муніципалітети усіх обласних центрів України. Активна фаза дослідження тривала протягом липня-вересня й за цей період учасники вимірювання подали більше 700 запитів на отримання публічної інформації і здійснили близько 400 моніторингових візитів.

    З огляду на окупацію Луганської та Донецької областей Російською Федерацією, та здійснення з боку терористичних угруповань безпосереднього впливу на роботу органів та посадових осіб місцевого самоврядування, в ході моніторингу оцінювалися виключно ті практики урядування, які відповідають законодавству України.

    В цілому, у 2014 році органи та посадові особи місцевого самоврядування стали більш закритими у поширенні інформації про результати своєї діяльності та у щоденній взаємодії з мешканцями. 48% з можливих 100% – такий сукупний середній показник публічності органів та посадових осіб місцевого самоврядування по Україні.

    0 general-map 1

    «Жодна з міських рад в обласних центрах України не досягла показника публічності більшого за 80%, що дозволило б класифікувати такий муніципалітет як цілком публічний. Навіть лідери рейтингу – Івано-Франківська та Вінницька міські ради з показником 67% і 63% відповідно класифікуються як муніципалітети, що мають лише задовільний рівень публічності. Тоді як переважна більшість міських рад за результатами моніторингу віднесена до групи муніципалітетів з низьким рівнем публічності. Діяльність же двох міських рад – Черкаської і Донецької (з показником 37% і 34% відповідно) формально класифікується як непублічна», розповідає Олександр Неберикут, керівник проекту з вимірювання Індексу публічності.

    До групи міст, рівень публічності яких класифікується як низький, потрапив і Київ. Хоча, загалом Київська міська рада посіла третє місце в загальному рейтингу міст, її показник склав лише 58% від можливих 100%. «Як і у інших обласних центрах, серед різних суб’єктів місцевого самоврядування міський голова і виконавчі органи демонструють у столиці значно вищий рівень публічності, ніж депутатський корпус», – наголошує Тарас Чмут, координатор дослідження у Київській області.

    Що стосується результатів вимірювання для окремих суб’єктів місцевого самоврядування, то найбільш публічними виявилися виконавчі органи рад (середній сукупний показник – 55%) і міські голови (середній сукупний показник – 51%). Натомість середній сукупний показник публічності депутатів міських рад у 2014 році склав лише 40%. Така ж ситуація спостерігалася і у 2013 році, однак порівняно з попереднім роком рівень публічності депутатів суттєво знизився (на 11%).

    Задовільний рівень публічності демонструють міські голови чотирьох міст – Івано-Франківська, Вінниці, Хмельницького і Києва. Лідерами рейтингу стали Віктор Анушкевичус (68%) та в.о. міського голови Вінниці Віктор Моргунов (67%). Замикають список міські голови Запоріжжя та Черкас – публічність яких складає 41% від максимального стандарту.

    Діяльність виконавчих органів десяти муніципалітетів характеризується задовільним рівнем публічності. Безумовним лідером тут є виконавчі органи Івано-Франківської міської ради з показником 77%. Як непублічна розцінюється у 2014 році діяльність виконавчих органів чотирьох міських рад – Луганської, Херсонської, Черкаської і Донецької.

    0 general-13vs14  1

    0 publicity-light-scale 1

    Депутатський корпус жодної з міських рад, які були об’єктами вимірювання Індексу публічності у 2014 році, не продемонстрував хоча б задовільного рівня публічності. Лідери рейтингу – депутати Івано-Франківської та Вінницької міської ради досягли показника в 55% від максимального стандарту. Натомість діяльність депутатів більшості міських рад (15-ти з 24-х) характеризується як непублічна.

    «Критичним недоліком в роботі муніципалітетів залишається низький рівень підзвітності міських голів, виконавчих органів і депутатів», – наголошує Неберикут. Хоча законодавством закріплений обов’язок посадовців і депутатів звітувати, на рівні місцевих нормативно-правових актів не врегульованою залишається процедура звітування. Зокрема в місцевих радах відсутні уніфіковані формальні вимоги до текстів звітів, не визначено конкретний формат звітування міських голів, виконавчих органів і депутатів на відкритій зустрічі з громадянами (виборцями). Звіти міських голів не містять повною інформації про виконання місцевих цільових програм, здійснення державної регуляторної політики.

    Окрему увагу дослідники приділили Донецькій та Луганській міським радам«У передконфліктний період публічність муніципалітету забезпечувалася на низькому рівні, але органи місцевого самоврядування демонстрували здатність до впровадження позитивних практик, при чому деякі з них не мали аналогів в діяльності міських рад інших обласних центрів. Деградація локальних механізмів належного врядування засвідчує необхідність напрацювання в цій сфері плану заходів, які мають бути здійснені державою та органами місцевого самоврядування після відновлення конституційного порядку в Донецьку. Крім цього, держава зобов’язана терміново врегулювати на законодавчому рівні функціонування органів місцевого самоврядування на проблемних територіях або юридично визнати факт неможливості виконання ними своїх повноважень»– розповідає Олександр Клюжев, координатор вимірювання у Донецькій області. За результатами обрахунку усіх параметрів визначено, що в цілому публічність Донецької міської ради забезпечувалася у 2014 році лише на рівні 34%, Луганської – на рівні 41%.

    ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЗВІТ за результатами вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядуваня 2014.

    ВІДЕО прес-конференції за результатами вимірювання Індексу публічності.

    За коментарями звертайтеся:
    Олександр Неберикут, координатор кампанії «Вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування», 063 628 68 37.
     
    Довідково:
    Порівняльне дослідження здійснюється незалежними експертами Мережі партнерів з вимірювання Індексу публічності органів місцевого самоврядування, яка ініційована Львівською командою Громадянської мережі ОПОРА. Дослідження охопило усі обласні центри України. З результатами проекту за минулий рік можна ознайомитися на веб-сторінці publicityindex.org. Індекс публічності на Facebook: facebook.com/publicityindex
    Проект здійснюється за фінансової підтримки Європейського Союзу.
    Веб-сайт Представництва ЄС – eeas.europa.eu/delegations/ukraine/index_uk.htm

     

    Визначено Індекс публічності Львівської міської ради

    Сьогодні, 11 листопада, Громадянська мережа ОПОРА презентує результати вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування у 20 обласних центрах країни та у столиці. Порівняльне дослідження проводиться другий рік поспіль – у 2013-му проект охопив 11 міст, а в 2014 році об’єктом моніторингу стали муніципалітети усіх обласних центрів України. Активна фаза дослідження тривала протягом липня-вересня й за цей період учасники вимірювання подали більше 700 запитів на отримання публічної інформації і здійснили близько 400 моніторингових візитів.

    «Якщо оцінювати результати Індексу публічності Львова, то у порівнянні з минулим роком, позиції місцевого самоврядування в рейтингу публічності погіршилися. Міська рада тепер потрапила у категорію муніципалітетів з «низьким рівнем публічності», а самі результати вимірювання знизилися більш, ніж на 10% – з 61% до 49%», – розповідає Ірина Швець, яка вимірювала Індекс публічності міста.

    general-13vs14

    У рейтинговій шкалі усіх міст Львів зайняв 11 місце з 24 обласних центрів. Від лідера – Івано-Франківська – Львів відділяє 18%. Цього року у розрізі оцінювання трьох суб’єктів самоврядування – міського голови, виконавчих органів та депутатського корпусу – найменший показник знову отримав депутатський корпус (41%). Трохи кращий результат показали мер та виконавча структура ради – 50 % та 56 % відповідно.

    В першу чергу, такий низький рейтинг пов’язаний з неналежною практикою звітування усіх трьох суб’єктів, які підпадали під оцінювання. Так, жодна з постійних депутатських комісій не звітувала про свою роботу за минулий рік. На порталі депутатів ЛМР також немає звітів жодного з 90 обранців. Окрім того, рада не затверджує графіки звітування депутатів і не володіє інформацією про кількість депутатів, які провели звітування перед громадами, про результати обговорення таких звітів, зауважень і пропозицій, висловлених виборцями на адресу міської ради.

    11-lviv

    Андрій Садовий, у свою чергу, продовжує практику закритого звітування перед обмеженим колом громадськості, в той час, як законодавча норма визначає формат відкритої зустрічі з громадою міста. Звіту про роботу виконавчих органів також немає на офіційній веб-сторінці ЛМР. Те саме стосується практично усіх департаментів, управлінь та відділів міської ради, які не надали звіти про свою роботу за рік для оприлюднення.

    На позицію міста в рейтингу публічності також вплинула відсутність актуальної інформації на веб-сторінці ради, що стосується програми соціально-економічного й культурного розвитку міста, цільових програм, бюджету, які були прийняті радою, , протоколів постійних комісій тощо. Не оновлено також дані щодо складу і повноваження виконавчого комітету, заступників міського голови. Мешканці Львова не знайдуть й інформацію про радників мера Садового.

    Попри те, на веб-сторінці ради можна без додаткових зусиль знайти документи, що приймаються органами місцевого самоврядування – розпорядження, рішення, ухвали. Більшість документів розміщуються на ресурсі вчасно й у повному обсязі. Винятком є лише розпорядження міського голови з кадрових питань.

    Вітається також практика відеозвернень мера до мешканців та інформування про новини міста. Для покращення особистої взаємодії з громадою міста варто було б також збільшити час, виділений на прийом мешканців міським головою, чи запровадити практику зустрічей з окремим ініціативними групами. Окрім цього, ефективним механізмом співпраці, який можна було б використовувати, є робочі експертні групи, створені міським головою чи виконавчими органами задля розробки конкретних політик чи документів (наприклад – Статуту територіальної громади, адже чинний вже давно не відповідає потребам міста).

    Вчасне оприлюднення декларацій про майно та доходи основних посадових осіб сприяє прозорості роботи Львівської міської ради. Окрім міського голови, скановані копії декларацій також надали його заступники та керівники підрозділів Львівської міської ради. Актуальний документ не надав лише секретар ради – Василь Павлюк.

    Добре структурованою є інформація про виконавчі органи міськради – на веб-сторінці ради наявна інформація про керівників та працівників структурних підрозділів, графіки прийому та процедуру запису; інформація про всі функції й завдання структурних підрозділів ради та перелік підприємств, що належать до сфери управління міської ради. Управління також проводять звітування, відповідно до затвердженого графіку. Високо оцінена і робота Центру надання адміністративних послуг.

    Вичерпними є також дані про депутатський корпус (хоч на сайті досі є інформація про осіб, які склали повноваження депутатів). Щоправда, сама взаємодія депутатів з громадою є не надто ефективною. Наприклад, міські обранці за рік не ініціювали жодного громадського слухання з важливих питань, що турбували мешканців міста.

    «Кожна з міських рад отримає примірники звіту з вимірювання Індексу публічності, аби ознайомитися з його результатами, а також, що важливіше – з рекомендаціями експертів, як покращити рівень прозорості, відкритості та підзвітності муніципалітету», – наголошують у мережі ОПОРА.

    Детальніше: Ірина Швець, Львівське представництво Громадянської мережі ОПОРА – 063 628 68 40.

    Повну версію Звіту можна завантажити тут 

    Довідково:
    Порівняльне дослідження здійснюється незалежними експертами Мережі партнерів з вимірювання Індексу публічності органів місцевого самоврядування, яка ініційована Львівською командою Громадянської мережі ОПОРА. Дослідження охопило усі обласні центри України. З результатами проекту за минулий рік можна ознайомитися на веб-сторінці http://publicityindex.org

    Проект фінансується Європейським Союзом.
    Веб-сайт Представництва ЄС: http://eeas.europa.eu/delegations/ukraine/index_uk.htm

    АНОНС: «Індекс публічності місцевого самоврядування: яка міська рада в Україні працює найпрозоріше?»

    Громадянська мережа ОПОРА запрошує журналістів на презентацію результатів всеукраїнського вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування. Захід відбудеться 11 листопада об 11:30 в прес-залі інформаційного агентства УНІАН (вул. Хрещатик, 4). Більше »

    28 вересня – Міжнародний день права знати в Україні

    Кожного року 28 вересня в усьому світі відзначають Міжнародний день Права знати[1]. Традиційно у цей день громадські організації проводять вуличні акції, конференції, тренінги, презентації, кінопокази та інші заходи націлені на те, щоб спонукати людей активно користуватися своїм правом на доступ до публічної інформації. Журналісти публікують тематичні статті про свободу інформації, вчителі та освітяни розповідають школярам і студентам про те, чому важливо, щоб влада була відкритою. Звичайні громадяни подають запити на отримання публічної інформації, з’ясовуючи, що зробили посадовці для популяризації прозорого й відкритого урядування.      Більше »

    Конкурс на найкращий відеоролик «Публічність влади: вимагай більшого!»

    В рамках всеукраїнської ініціативи з вимірювання Індексу публічності, Громадянська мережа ОПОРА оголошує конкурс на найкращий ролик про відкритість місцевого самоврядування. Більше »

    Результати відбору організацій-партнерів для вимірювання Індексу публічності

    Львівське представництво Громадянської мережі ОПОРА раде оголосити перелік громадських організацій, яких запрошено до участі у вимірюванні Індексу публічності місцевого самоврядування. Більше »

    « Сторінка 1, 2, 3 »