Депутат: Бакунець Павло До списку депутатів
Депутатська фракція: | Позафракційний, депутатська група «ДОВІРА» |
---|---|
Партійність: | безпартійний |
Територія виборчого округу: | №122, м. Яворів (Жовківський і Яворівський район) |
Профільний комітет: | З питань екологічної політики та природокористування |
Топ-теми депутата: | регіональна політика і верховенство права в Україні |
Детальніше:
Двома основними напрямками парламентської діяльності Павла Бакунця є сфера регіональної політики та місцевого самоврядування верховенства права та справедливого правосуддя в Україні. Обидві займають практично однакову частку його активності. Саме їм присвячена близько 80% уваги народного депутата у загальній сукупності професійної діяльності, яку він здійснює у Верховній Раді 9-го скликання. Якщо тематика регіональної політики охоплює 54% його фокусу уваги, то тематика верховенства права – 24% уваги.
Незважаючи на те, що жодна з двох топ-тем Павла Бакунця не перегукується з його профільним комітетом з питань екологічної політики та природокористування, проте вони не є випадковими. Перш за все це стосується регіональної політики, оскільки до того як стати народним обранцем він працював міським головою м. Яворів і добре обізнаний із сферою місцевого самоврядування. Окремі аспекти цієї політики також мають місце у його передвиборчій програмі.
Більше половини усій зареєстрованих законопроектів, співавтором яких виступав Павло Бакунець мають безпосереднє відношення до проблем регіональної політки (особливо функціонування місцевих бюджетів в умовах децентралізації) і правового регулювання державних органів (перш за все, антикорупційних та судочинства). Кілька з них були підготовлені народним депутатом самостійно, а три – набули чинність і сьогодні є частиною українського законодавства.
Основними цілями пропонованої Павлом Бакунцем регіональної політики є покращення фінансової спроможності місцевих бюджетів шляхом удосконалення системи горизонтального вирівнювання системи базової та реверсної дотації; забезпечення достатнім обсягом фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування, зокрема, за рахунок надходжень акцизного податку; вдосконалення процедури зміни реєстрації комунальних підприємств, установ та організацій, підвищення ефективності сплати ПДФО та недопущення розбалансування місцевих бюджетів; розмежування доходів і видатків між бюджетами районів та територіальних громад і встановлення рівних умов для сільських, селищних, міських територіальних громад у бюджетному забезпеченні; вдосконалення порядку сплати основного місцевого бюджетоформуючого податку ПДФО та усунення диспропорції у наявності джерел для розвитку територіальних громад; визначення єдиних засад і критеріїв платності та безплатності адміністративних послуг і порядок визначення конкретних розмірів адміністративного збору; врегулювання питання реорганізації місцевих органів виконавчої влади (перш за все, районних державних адміністрацій) у зв’язку з утворенням та ліквідацією районів; а також забезпечення права громадян на доступ до державної реєстрації актів цивільного стану у зв’язку з укрупненням територіальних громад і формування законодавчих передумов для ефективного управління культурною спадщиною в цілях сталого розвитку, зокрема на рівні місцевих громад.
У сфері верховенства права та справедливого правосуддя основними цілями законотворчої діяльності народного депутата є відновлення повноважень НАЗК та функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб; правове врегулювання можливості поновлення чи продовження процесуальних строків судового розгляду у зв’язку з карантинними обмежувальними заходами; створення законодавчого підґрунтя для покращення якості третейського розгляду справ в Україні; унормування порядку розгляду справ Конституційним Судом, що забезпечить більш зважений підхід суду до вирішення справ, які розглядаються Великою палатою і Сенатами КСУ; унормування питання зайняття суддями адміністративних посад та закріплення на законодавчому рівні альтернативного механізму обрання суддів, а не лише зборами суддів; а також врегулювання правового статусу працівників патронатної служби, які працюють на громадських засадах; регулювання оподаткування ручної поклажі до 50 кг та забезпечення реалізації конституційного права українських громадян повертатися в Україну без встановлення часового обмеження їх перебування за межами України; врегулювання особливостей організації підготовки та проведення виборів у період дії карантину.
Ще однією менш популярною тематикою законодавчої діяльності Павла Бакунця є сфера підприємництва і бізнес, де основними цілями пропонованої народним депутатом політики є скасування деяких змін в законодавстві в частині розширення сфери застосування реєстраторів розрахункових операцій, які загрожують нівелювання переваг спрощеної системи оподаткування; сприяння оновленню транспортних засобів найвищих екологічних стандартів шляхом впровадження механізму розстрочення сплати податку на додану вартість (на термін до 36 календарних місяців); створенні сприятливих умов для залучення інвестицій у виробництво електромобілів в Україні, зарядних пристроїв та комплектуючих виробів до них, а також вдосконалити процедуру публічних закупівель для певних груп продукції машинобудування, модернізація та забезпечення сталого розвитку виробничо-експортного потенціалу промислового сектору національної економіки.
Павло Бакунець часто та активно виступає з парламентської трибуни (майже 60 виступів) і публічно коментує власну професійну законотворчу діяльність. Водночас він практично не користується інструментом депутатського запиту (лише 8 запитів). Найчастіше народний депутат акцентує увагу на таких проблемах регіональної політики, верховенства права і підприємництва як:
- Надання органам місцевого самоврядування повноваження щодо планування використання земель не тільки в межах населеного пункту, але за межами населеного пункту, а також внесення до Державного земельного кадастру відомостей про державний кордон України
- Завершення адміністративно-територіальної реформи, відстоювання кінцевого права громад на визначення меж і центрів нових районів, а також утворення Львівської міської територіальної громади у межах т. зв. великого Львова
- Чіткий розділ повноважень місцевих рад нових об’єднаних територіальних громад, районних рад укрупнених районах і районних державних адміністрацій
- Збільшення надходжень місцевих бюджетів шляхом зміни принципу розподілу податкових надходжень, зокрема в умовах децентралізації, а також скерування податку з підакцизних товарів (тютюн, алкоголь, бензин, ренти і землю) у місцеві бюджети
- Захисти ФОП, критика карантину вихідного дня, відтермінувати запровадження касових апаратів і збереження спрощеної системи оподаткування для ФОП
- Державна підтримка інвестицій в Україні, звільнення від оподаткування інвесторів, які завозитимуть обладнання на митну територію України, а також запровадження нульової ставки ПДВ щодо операцій з постачання товарів та послуг на території України інвесторами, які зареєстровані у Польщі
- Усунення колізії в законодавстві щодо врегулювання конфлікту у діяльності посадових осіб і депутатів місцевих рад
- Доопрацювання антикорупційного законодавства, відновлення роботи реєстру декларацій та повноважень НАЗК щодо контролю за декларуванням доходів посадовими особами
- Скасування адвокатської монополії на представництво інтересів у судах
- Подолання кадрового дефіциту у судах шляхом відрядження суддів в порядку тимчасового переведення до іншого суду, а також автоматичне запрошення людей з кадрового резерву на конкурси на інші посади в державній службі
- Підтримка ініціативи оптимізації дорожнього будівництва та удосконалення законодавства у сфері містобудівної діяльності, а також імплементації в законодавство України положень Регламенту Європейського Союзу щодо якості будівельних продуктів
У парламенті Павло Бакунець послідовно та активно голосує за більшість ініціатив, які виступають за політику децентралізації влади та підсилення місцевих бюджетів, здійснення судової та антикорупційної реформи і інституційного підсилення відповідних державних органів, за проведення земельну реформу, реформи державної служби і реформування фінансового сектору, а також вжиття заходів для протидії коронавірусу.