Політична партіяГроші партіїКошти кандидатівДобровільні внескиВитрачені кошти
Європейська Солідарність10 533 900581 219,50329 365,7911 443 851,69
Слуга народу6 333 800006 332 393,98
Голос5 068 936,55005 068 936,55
Самопоміч (міська рада)4 775 300004 775 137,54
Самопоміч (обласна рада)3 573 810003 573 612,22
Варта1 759 784049 751,04 (помилкові кошти)1 808 458,61
УГП (обласна рада)1 562 849,57090 0001 652 849,57
За майбутнє1 347 449,84001 347 449,84
НРУ764 0160191 170955 097, 02
УДАР585 166,460368 651868 778,67
УГП (міська рада)654 027,910163 315,80821 343,71
Свобода375 476,9449 9500425 026,94
Батьківщина336 336,4500335 612,45
ОПЗЖ200 308,6600200 308,66
Ідея Нації0162 010200162 210
Духовна Україна0024 067,8021 919,6

З аналізу фінансових звітів можна зрозуміти, що політичні партії використовували різні форми передвиборної агітації. Якщо витрачені кошти на конкретні пункти витрат перевести у відсотки, то найменше грошей політсили витрачали на рекламу у мережі Інтернет. Ставку на медіа робили “Європейська Солідарність” (71,65%) та “Духовна Україна” (91%). Найбільший відсоток грошей політичні сили “Слуга народу”, “Голос”, Об’єднання “Самопоміч”, “Варта”, Українська Галицька Партія, Народний Рух України, “За майбутнє” перераховували на пункт інші витрати, під яким часто можна побачити кошти на зовнішню рекламу. “Ідея Нації” (77,46%) та УДАР (43,60%) найбільше грошей витратити на виготовлення матеріалів передвиборної агітації. Майже порівно на рекламу у мережі Інтернет (27,96%) та білборди, сітілайти (20,52%) витратила “Опозиційна платформа – За життя”.

Політична партіяРозміщення реклами в ІнтернетіМедіаВиготовлення матеріалів передвиборної агітаціїВитрати на проведення виборчої кампаніїІнші витрати
Європейська Солідарність5,10%71,65%10,78%012,45%
Слуга народу5,15%33,78%4,41%056,63%
Голос20,28%3,93%24,33%051,46%
Самопоміч (міська)7,63%024,84%0,27%66,67%
Самопоміч (область)8,71%27,38%17,90%2,41%43,60%
Варта1,05%30,84%17,74%050,36%
УГП (обласна рада)4,24%10,76%40,61%044,30%
За майбутнє0,45%38,39%7,61%053,55%
НРУ032,51%26,79%036,68%
УДАР6,03%15,94%43,60%034,43%
УГП (місто)27,24%18,63%20,58%033,40%
Свобода (4 виборчий округ Львівської області)017,33%58,26%024,41%
Батьківщина (4 виборчий округ міста Львова)053,40%24,60%021,79%
ОПЗЖ27,96%7,12%19,40%020,52%
Ідея Нації8,33%077,46%014,19%
Духовна Україна091%000

Нагадаємо, раніше Громадянська мережа ОПОРА проаналізувала остаточні фінансові звіти кандидатів на посаду міського голови Львівської територіальної громади.

За коментарями звертайтеся:
Тарас Радь, координатор Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Львівській області
тел.: +38 098 765 86 22
Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за черговими місцевими виборами, які відбудуться 25 жовтня. До спостереження залучено 188 спостерігачів по всій країні, а в день голосування до них долучаться короткотермінові спостерігачі. Крім того, ОПОРА також моніторить використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, а громадські омбудсмени досліджують вільний доступ до виборчих дільниць та захищають виборчі права громадян.