ОПОРА відповідає на найпоширеніші питання абітурієнтів

Дата: 19.07.2012

Електронний вступ, робота ЄДЕБПО

  1. Я подаю електронну заяву на вступ, проте відображені в системі бали сертифіката ЗНО не відповідають тим, що зазначені у моїй інформаційній картці.

Вам потрібно звернутися безпосередньо до приймальної комісії та пред’явити оригінали документів. Додатково радимо написати скаргу на некоректність даних у Єдиній державній електронній базі з питань освіти та надіслати її поштою чи факсом у Міністерство освіти і науки, молоді та спорту (копію – ГМ ОПОРА).

  1. Я подав електронну заяву для вступу не у той ВНЗ. Чи можу я її скасувати?

Подана електронна заява може бути анульована вступником в особистому електронному кабінеті лише до моменту отримання статусу “Заяву зареєстровано у ВНЗ” або “Заява потребує уточнення” (див. Порядок подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів).

  1. Я отримала атестат про закінчення середньої освіти з відзнакою (золота медаль). Чи можу я подати документи через систему електронного вступу?

Так, Ви можете подати електронну заявку на вступ, проте в такому випадку Ви втрачаєте право на першочергове зарахування. В особистому електронному кабінеті вступник вносить до Єдиної бази лише такі дані про себе: стать, місце проживання, номери телефонів, дату видачі медичної довідки за формою № 086-о, середній бал додатка до атестата про повну загальну середню освіту. Окрім того, вступник в особистому електронному кабінеті вносить дані щодо власних сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання (див. Порядок подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів).

  1. Я подав електронну заяву на вступ три дні тому, проте досі не отримав жодної відповіді. Що робити?

Згідно з Порядком подання та розгляду заяв в електронній формі, електронна заява, яка протягом 48 годин з моменту подання вступником не отримала іншого статусу, ніж “Заяву подано до ВНЗ”, автоматично анулюється. Проте радимо телефонувати в приймальну комісію для уточнення статусу Вашої заявки, адже іноді через технічні проблеми статус заявки не змінюється, хоча вона була опрацьована комісією.

  1. У два ВНЗ я подала документи для вступу особисто, а ще у два хочу подати через систему електронної подачі заяви. Чи маю я на це право?

Так, документи можна подавати або у електронній формі або безпосередньо у приймальні комісії ВНЗ. Дані, які Ви вносите у електронній заяві, та ті, які вводить приймальна комісія на основі отриманих від Вас документів, заносять в одну базу – Єдину державну електронну базу з питань освіти.

  1. Я подав електронні заяви на вступ у шість ВНЗ. Чи приймуть їх у всіх ВНЗ?

Ні, Умови прийому визначають можливість вступати одночасно не більше, ніж у п’ять ВНЗ. Приймальна комісія останнього вишу, куди Ви надіслали заяву (або та, яка оброблятиме заяву найпізніше), відмовить Вам в участі в конкурсному відборі.

  1. У моєму профілі (особистому кабінеті) з’явилася заява для вступу до ВНЗ, яку я не подавав. Чи можливо її скасувати?

У зв’язку з технічними проблемами система електронного вступу може відображати у Вашому профілі заяви, які подав інший абітурієнт (можливо, Ваш однофамілець). У такому випадку Вам потрібно написати скаргу на порушення права на вільний вибір місця навчання з проханням скасувати таку заяву. Скаргу слід направляти до МОНМСУ поштою або факсом (копія – ГМ ОПОРА).

Подача документів на вступ у приймальних комісіях ВНЗ

  1. Чи потрібно нотаріально завіряти копії документів, що подаються до приймальної комісії?

Ні. Усі копії документів засвідчуються за оригіналами приймальною (відбірковою) комісією вищого навчального закладу, до якого вони подаються, або в установленому законодавством порядку. Копії документів без пред’явлення оригіналів не розглядаються.

  1. Якщо я вступаю до одного ВНЗ на дві спеціальності, то чи потрібно мені готувати два пакети документів?

Радимо читати Правила прийому конкретного ВНЗ, або телефонувати до приймальної комісії. Кожен виш регламентує це по-своєму, зважаючи на порядок ведення документообігу.

  1. Чи обов’язково здавати оригінали документів у один з ВНЗ?

Ні, Ви можете подавати копії документів у кожен з обраних ВНЗ, а оригінал залишити у себе. Пункт 6.4. Умов прийому визначає, що вступник до заяви, поданої в паперовій формі, додає:

  • документ державного зразка про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього, за особистим вибором оригінали або копії;
  • сертифікат (сертифікати) зовнішнього незалежного оцінювання (для вступників на основі повної загальної середньої освіти) за особистим вибором оригінали або копії;
  • медичну довідку за формою 086-о або її копію;
  • шість кольорових фотокарток розміром 3 х 4 см.
  1. У приймальній комісії від мене досі вимагають підпису батьків для надання згоди на обробку персональних даних. Чи це правомірно?

Ні, відповідно до листа МОНМСУ від 5 липня, який надійшов адміністраціям усіх ВНЗ, абітурієнт самостійно підписує згоду на обробку його персональних даних, незалежно від того повнолітній він чи ні.

Пільги при вступі

  1. Мій батько має стаж підземної роботи на шахті більше 15 років. Чи можу я вступати до ВНЗ поза конкурсом?

Так, чинне законодавство забезпечує право на позаконкурсний вступ для дітей, батьки яких мають стаж підземної роботи не менш як 15 років, дітей  шахтарів,  які  загинули  внаслідок  нещасного  випадку на виробництві,  шахтарів-інвалідів  I та II групи. Звертаємо увагу, що пільгою користуються лише діти шахтарів, тобто особи до 18 років.

  1. Я – дитина-чорнобилець. Якими пільгами при вступі я можу користуватися?

Пільга (право на позаконкурсний вступ чи за результатами співбесіди) залежить від категорії осіб, до якої Вас віднесено. Класифікацію цих категорій та усіх документів, які надають право на пільгу, визначені листом МОНМСУ «Щодо інформаційних матеріалів про документи вступників  до вищих навчальних закладів».

  1. Я маю право на позаконкурсний вступ. Чи можу я подавати копії документів (за наявності оригіналів), які засвідчують право на пільгу у декілька ВНЗ, чи лише у один?

Абітурієнт, який має право на позаконкурсний вступ, може подавати копії підтверджуючих документів не більше, ніж у п’ять ВНЗ. У приймальних комісіях кожного з вишів Вам мають завірити копії документів та зробити відповідну позначку щодо права на позаконкурсний вступ.

Етапи зарахування

  1. Якщо я буду рекомендована до зарахування у першій хвилі та подам оригінали, а пізніше мене рекомендують у другій хвилі у більш пріоритетному для мене ВНЗ, то чи зможу я забрати оригінали документів з першого вишу?

Так, Ви маєте право забрати оригінали документів та подати їх до іншого ВНЗ. Питання про повернення оригіналів документів приймальна комісія повинна розглянути в день подання Вами письмової заяви. Будь-які заперечення представників ВНЗ щодо видачі оригіналів документів є незаконними і можуть бути оскаржені.

  1. Де можна буде ознайомитися з офіційним списком осіб, які рекомендовані до зарахування?

Офіційний рейтинговий список буде розміщений на стендах приймальних комісій вищих навчальних закладів не пізніше 12 год.

  1. Я подала не копії, а оригінали документів у приймальну комісію. Чи збільшаться у мене шанси бути рекомендованою до зарахування?

Ні, рейтинговий список формується лише на підставі сумарної кількості балів вступника, а не того, у якій формі Ви подали документи – оригінали чи копії.

Додаткова інформація:

Громадське спостереження за вступною кампанією до вищих навчальних закладів України у 2012 році проводиться Всеукраїнською громадською організацією “Громадянська мережа «ОПОРА» в рамках проекту, який реалізується за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».