Громадянська мережа “ОПОРА” провела черговий аналіз діяльності шести місцевих осередків парламентських партій у Львівській області в рамках програми USAID РАДА. Цього разу ми дослідили їхні сторінки у соціальній мережі Facebook (пабліки) за період з лютого по липень 2018 року (період роботи восьмої сесії поточного скликання Верховної Ради). Завдяки контент-аналізу було з’ясовано структуру і зміст повідомлень, опублікованих на сторінках львівських осередків партій БПП “Солідарність”, ВО “Батьківщина”, Народного ФронтуОб’єднання “Самопоміч”, “Опозиційного Блоку”, Радикальної партії Олега Ляшка. Щоб зрозуміти, якої комунікативної стратегії дотримуються політичні сили у соціальних мережах, ми проаналізували кількість і характер публікацій кожної з них. Наше дослідження показує тенденції щодо висвітлення та донесення інформації регіональними політичними силами своїм читачам та прихильникам і не може претендувати на узагальнені висновки.

Загалом, з лютого по липень львівські осередки парламентських партій опублікували 1434 повідомлення. Однак активність регіональних партійних представництв у мережі Facebook суттєво різниться. Так на ВО “Батьківщина” припадає більше третини усього контенту (519 повідомлень, що становить 36 % від загальної кількості зафіксованих). Вдвічі менше дописів на сторінках “Народного Фронту” та Радикальної партії (по 229; 16 %). Приблизно така ж кількість у БПП “Солідарність” (220; 15 %) і Об’єднання “Самопоміч” (197; 14 %). Найменше повідомлень на львівській сторінці “Опозиційного блоку” (40; 3%), котрий проводить ледь помітну роботу у публічному просторі регіону, і соціальні мережі не є винятком.

 

Кількість повідомлень на сторінках львівських осередків політичних партій у соціальній мережі Facebook

Для аналізу сторінок місцевих осередків парламентських партій були обрані такі показники:

  1. формат медійного контенту: текст, зображення, відео;
  2. рівень тематики медійного контенту: національнийлокальний або змішаний (який поєднує національну і локальну тематику);
  3. тематичний аналіз за 25-ма категоріями (сформований за принципом групування усієї сукупності повідомлень за змістом);
  4. активність користувачів Facebook: вподобання (Like), поширення (Share) і коментарі (Comment).

Ми дослідили, які формати повідомлень партії використовують найчастіше. Facebook дозволяє публікувати інформацію кількома способами: текст, зображення (фото, листівка, агітка, демотиватор) та відео. Наш аналіз показав, що найпоширенішим серед форматів, які обирали партії, є зображення – 624 дописи або 43 % усіх публікацій. Рідше використовують текстові повідомлення (469; 33 %). А найменш популярним форматом для поширення інформації виявилось відео (332; 24 %).

За абсолютними показниками найчастіше зображення публікувало ВО “Батьківщина” – 262 повідомлення, що становить рівно половину від загальної кількості дописів цієї партії. Проте, якщо розглянути відносні цифри, то лідером є “Народний фронт” – 64% від усього створеного ним контенту або 146 зображень.

За абсолютними показниками, текстові повідомлення найчастіше публікувала все та ж ВО “Батьківщина” (143; 28 %), трохи рідше БПП “Солідарність” (135; 61 %) і Радикальна партія Олега Ляшка (110; 48 %).  Відсоткове співвідношення показує, що текстовий формат є найулюбленішим і для “Опозиційного блоку” (18; 45 %).

Найчастіше відеоматеріали використовували ВО “Батьківщина” і Об’єднання “Самопоміч”. Проте, якщо у першому випадку мова йде про абсолютний показник (114; 22%), то в другому – про відносний (101; 52 %).

Таким чином на сторінках львівських осередків партій ВО “Батьківщина”, “Народний фронт”, БПП “Солідарність” і Об’єднання “Самопоміч” домінує (становить більше 50% від усіх їхніх повідомлень) один з трьох можливих форматів. Натомість Радикальна партія та “Опозиційний блок” використовують усі 3 формати більш-менш пропорційно.

Формат медійного контенту

Щодо рівнів тематики медійного контенту, то більше половини публікацій (745; 52 %) стосуються питань національного рівня, локальні теми відображено у 674 повідомленнях (47 %). Лише 1% або 15 повідомлень актуальні як для Львівщини, так і для всієї України (змішані).

Втім, така збалансованість не означає, що кожна партія приділяє однакову увагу національним та локальним питанням. Тематика національного рівня найчастіше з’являється на сторінках  “Опозиційного блоку” (39; 98 %), “Народного фронту” (190; 83 %) та ВО “Батьківщина” (321; 62 %). Водночас на темах локального рівня зосереджуються в Об’єднанні “Самопоміч” (165; 84 %), БПП “Солідарність” (158, 72 %) та Радикальній партії Олега Ляшка (123; 54%). Таким чином, можемо зробити висновок, що у чотирьох партій (“Опозиційний блок”, Об’єднання “Самопоміч”, “Народний фронт” і БПП “Солідарність”) один з рівнів суттєво переважає, тоді як у випадку інших двох (ВО “Батьківщина” і Радикальна партія Олега Ляшка) тематика локального і національного рівня відносно збалансована. Змішаних повідомлень надзвичайно мало, більшість з них публікувало ВО “Батьківщина”.

 

Рівень тематики медійного контенту і теми, які найчастіше порушували партії

Третій показник аналізу медійного контенту найбільш показовий з огляду на гасла та повідомлення, з якими партії звертаються до виборців за допомогою своїх пабліків у Facebook. Саме цей показник дозволяє окреслити інформаційну стратегію, яку використовує прес-служба політичної сили. Це також цікаво з огляду на виборчу кампанію, яка де-факто розпочалась завчасно. Наповнення сторінок партій може розглядатися як агітаційна підготовка до найближчих президентських і парламентських виборів в Україні у 2019 році.

Ми розподілили контент сторінок усіх місцевих осередків партій за 25-ма тематичними категоріями (детальніше в Додатку 1). Причому деякі публікації, здебільшого відео, могли потрапити одразу до кількох категорій, якщо поєднували у собі 2 або більше тем. Найпопулярнішими темами виявились привітання (144; 9 %), місцеве самоврядування (116; 8 %), соціальна політика (103; 7 %), житлово-комунальне господарство (90; 6 %), інші тематично розрізнені повідомлення об’єднано у категорію “різне” (369; 24 %). Ще низка тем, зокрема медицина (58 повідомлень), боротьба з корупцією (57), економіка (51) чи власна політична реклама (49), є не настільки популярними, проте ці питання не оминає жодна партія.

У Додатку 1 продемонстровано розширену тематичну структуру повідомлень. Аналіз даних показує наскільки відрізняється контент і пріоритети кожної з партій. Наприклад, у пабліці львівського осередку ВО “Батьківщина” найбільше привітань – 50. В основному це привітання від голови місцевого осередку Михайла Цимбалюка з нагоди свят. 46 публікацій порушують тему місцевого самоврядування, 30 – передвиборчої програми, 28 – ЖКГ, 23 – боротьби з корупцією.  “Народний фронт” робив ставку на соціальну політику (27 повідомлень), привітання (25), ЖКГ (23) і національну безпеку (21). Чверть усіх повідомлень Об’єднання “Самопоміч” стосуються місцевого самоврядування (47), серед часто згадуваних тем також соціальна політика (23), боротьба з корупцією (19), медицина (19) і ЖКГ (19). Серед публікацій партії БПП “Солідарність” можна виокремити лише дві найпопулярніші категорії, а саме привітання (41) і місцеве самоврядування (20). Місцевий осередок Радикальної партії Олега Ляшка найчастіше робив публікації на економічну тематику (27) та розміщував привітання (25). Трохи рідше зустрічаємо повідомлення про соціальну політику (11), а також політичну рекламу (11). Соціальна політика (10) і економіка (8) є найчастіше згадуваними темами на сторінці львівського “Опозиційного блоку”.

 

Останнім пунктом контент-аналізу було з’ясувати, наскільки активними є відвідувачі сторінок усіх шести місцевих осередків парламентських партій. Для цього ми проаналізували кількість вподобань, поширень та коментарів до публікацій. Цей показник цікавий, бо він дозволяє простежити зворотній зв’язок між виборцями, які користуються мережею Facebook, і політичною партією. Звичайно, показник активності відвідувачів не може бути основою для суджень про популярність партії, її успіхи та рейтинги. Однак він наочно демонструє, як політична сила використовує один з каналів комунікації з прихильниками і потенційними виборцями.

Загалом усі 1 434 повідомлення, опубліковані партіями з лютого по липень 2018, було вподобано (Like) 49 187 рази, поширено (Share) 19 116 рази та прокоментовано (Comment) 2 804 рази. Для кожної з партій показник активності відвідувачів суттєво відрізняється. Найвища активність спостерігається в пабліках осередків ВО “Батьківщина” та Об’єднання “Самопоміч”. Очевидно, що їхні сторінки веде прес-служба або SMM-менеджер. Помітно нижчі показники взаємодії мають сторінки Народного фронту, партії БПП “Солідарність” і Радикальної партії Олега Ляшка. Практично жодної активності не демонструє сторінка “Опозиційного блоку”.

Можливість відвідувачів залишати вподобання та коментарі під публікаціями дозволяє використовувати паблік не просто як інтернет-візитку чи засіб масової агітації, але також як інструмент комунікації. Чи беруть політичні сили собі на озброєння цей інструмент, показують дані аналізу. Так, середня кількість поширень одного повідомлення зі сторінки ВО “Батьківщина” становить 30 разів, вподобань – 74 рази, коментувань – 5 разів. Водночас на кожен допис Радикальної партії в середньому припадає дещо більше 1 поширення, 5 уподобань та один коментар на одне з п’яти повідомлень.

Показники активності відвідувачів сторінки у соціальній мережі значною мірою залежать від кількості користувачів, які стежать за нею. Звичайно, не всі з них у подальшому стають активними учасниками спільноти, однак саме вони складають основну аудиторію, на яку спрямовано контент. Навіть, якщо багато з користувачів, що вподобали сторінку, це боти, з точки зору агітаційної роботи, вони виконують важливу роль –  слугують засобом поширення інформації в соціальній мережі.

Активність відвідувачів сторінок львівських осередків політичних партій у соціальній мережі Facebook

ВО “Батьківщина”
Сторінка Львівської обласної організації Всеукраїнського об’єднання “Батьківщина” у Facebook є найпопулярнішою (за кількістю користувачів, які її вподобали) та найактивнішою (за кількістю публікацій) з-поміж проаналізованих нами місцевих осередків парламентських партій. Загалом за нею стежать 12 238 користувачів. З лютого по липень 2018 у пабліку було розміщено 519 повідомлень. Найчастіше партія використовує формат зображення, який становить 50 % (262 повідомлення) усього контенту. 28% – це текстові повідомлення (143 ), 22% – відеоматеріали (114 ). ВО “Батьківщина” надає перевагу дописам про події і процеси національного рівня (321; 62 %), тоді як повідомлення локального рівня становлять 36% (188 ), змішаного – 2% (10).

Для ВО “Батьківщина” найпоширенішими тематичними категоріями є привітання (50 повідомлень), місцеве самоврядування (46), правоохоронна система (32). Повідомлення з категорії “Місцеве самоврядування” здебільшого стосуються діяльності депутатів фракції у Львівській обласній раді, а також районних радах. Закономірно, що ВО “Батьківщина” як опозиційна парламентська партія веде свою риторику у площині критики чинної влади. Порушуючи питання діяльності правоохоронної системи, місцевий осередок партії різко критикує реформу МВС і вважає її провальною. Найменше уваги у своїх повідомленнях “Батьківщина” Львівщини приділяє таким темам як уряд, спорт, інформаційна політика та благодійність.

Аналізуючи медійний контент сторінки, ми виокремили ключові тези публікацій ВО “Батьківщина”. У них йдеться про внесення змін до Конституції та необхідність оновлення ЦВК таким чином, щоб новий склад комісії був непідконтрольний Президентові. Крім того, у своїх повідомленнях партія публічно звинувачує чинного Презедента у тому, що він має власний інтерес продовжувати війну аби не проводити чергових президентських виборів. Об’єктом регулярної критики на сторінці у Facebook також стала в.о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун – ВО “Батьківщина” вимагає негайної відставки в.о. міністра.

Дані контент-аналізу сторінки львівського осередку ВО "Батьківщина"

Народний фронт

Сторінку львівського осередку партії “Народний фронт” вподобало 4973 користувачі. Проте як показують результати нашого аналізу, більшість з них це зробили, ймовірно, напередодні або одразу після виборів 2014 року. Зараз активність користувачів достатньо низька.

Загальна кількість повідомлень за досліджуваний період становить 229 . Так само як і львівська організація ВО “Батьківщина”, “Народний фронт” найчастіше використовує зображення (146; 64 %). Текстові повідомлення налічують 48 дописів (21 %), відеоматеріали – 35 (15 %). “Народний фронт” надає перевагу дописам, які порушують питання національного рівня – 190 повідомлень (83%). І лише 39 дописів (17%) стосуються Львівщини.

Найбільш поширені теми у пабліку – це соціальна політика (27 повідомлень), привітання (25 повідомлень) і житлово-комунальна сфера (23 повідомлення). Найменше уваги партія приділяє земельній реформі, децентралізації, діяльності Президента та Уряду.

Зауважимо, що “Народний фронт” є учасником парламентської коаліції та урядовою партією, а тому переважна більшість інформаційних повідомлень мають позитивний характер і розповідають про досягнення, позитивні зміни, перемоги. Також помітно, що львівський “Народний фронт” приділяє увагу тим секторам державної політики, де є представники цієї політичної сили. Можемо прослідкувати чітку позицію щодо безпекових питань та протидії агресору – Російській Федерації. Значна частина публікацій були репостами повідомлень голови партії Арсенія Яценюка.

Дані контент-аналізу сторінки львівського осередку "Народного Фронту"

Радикальна партія Олега Ляшка

Сторінку Радикальної партії Олега Ляшка у Facebook вподобало 689 користувачів. З лютого по липень 2018 на сторінці опубліковано 229 повідомлень. На відміну від двох описаних раніше партій, Радикальна партія надає перевагу текстовим повідомленням (110, 48 %). 78 дописів (34 %) – це зображення, 41 дописів (18 %) – відеоматеріали. Майже порівну розподілений контент локального (123; 54 %) та національного рівнів (103; 45 %). Всього 3 повідомлення (1%) – поєднують локальну і національну тематику.

Найпоширенішими тематичними категоріями у пабліку львівського осередку Радикальної партії є економіка – 27 повідомлень (12 %), привітання – 25 повідомлень (10 %) та соціальна політика – 11 повідомлень (5 %). Жодне повідомлення не стосується роботи Парламенту, питань національної безпеки, місцевого самоврядування чи спорту. Велику увагу партія приділяє економічним та соціальним питанням, що найбільше турбують середньостатистичного виборця. Ключові тези у сфері медицини, що уподібнюють Радикальну партію Олега Ляшка до ВО “Батьківщина, стосуються критики медичної реформи та вимоги звільнити в.о. міністра охорони здоров’я Уляну Супрун.

Загалом, контент сторінки мало структурований. Впадає в око розміщення повідомлень, що не містять осмисленої комунікативної стратегії. Також на сторінці часто публікують новини, які не стосуються діяльності цієї політичної сили.

Дані контент-аналізу сторінки львівського осередку Радикальної партії Олега Ляшка

БПП “Солідарність”

Сторінці львівського осередку партії БПП “Солідарність” поставили “Like” 834 користувачі. Загальна кількість дописів за проаналізований нами період становить 220 повідомлень. Серед публікацій, які робило на своїй сторінці у Facebook представництво БПП “Солідарність”, найбільше текстового формату – 135 дописів (61%), тоді як зображення і відеоматеріали налічують 53 (24%) і 32 (15%) повідомлення відповідно. У своїх дописах політична сила, здебільшого, зосереджувалась на питаннях локального рівня – 158 дописів (72 %) і значно менше публікувала контенту національного рівня – 62 повідомлення (28 %).

Найбільше місцевий осередок БПП “Солідарність” публікував привітань (41; 19 %), а також дописів на тему благодійності (26; 12 %) та місцевого самоврядування (20; 9 %). У жодному з повідомлень не йшлося про уряд, парламент, Конституцію. Значна кількість інформаційних повідомлень були репостами зі сторінки Президента Петра Порошенка.

Особливістю саме цього місцевого осередку є статус “партії влади”, який покладає на нього певну відповідальність за процеси, які відбуваються в Україні та регіоні. Тому повідомлення осередку партії БПП “Солідарність” відрізняються позитивною риторикою, акцентуючи на здобутках, успіхах і перемогах.

Дані контент-аналізу сторінки львівського осередку БПП "Солідарність"

Об’єднання “Самопоміч”

Серед проаналізованих сторінок паблік Об’єднання “Самопоміч” має третю за чисельністю аудиторію після ВО “Батьківщини” та Народного фронту – 3170 користувачів. Кількість повідомлень за обраний нами період становить 197 дописів. Особливістю партії є те, що хоч вона і є політичною силою національного рівня, місцевий осередок лишається для Об’єднання “Самопоміч” базовим.

У контенті сторінки помітно переважають відеоматеріали (101 публікація). Вони становлять 51 % усього її контенту. Регулярне створення відеоматеріалів потребує певних ресурсів. Закономірно, наявності такої кількості відео у пабліку Об’єднання “Самопоміч” сприяє той фактор, що в однойменну громадську організацію входять журналісти й оператори. До того ж партія Андрія Садового має повноцінну прес-службу, зокрема й SMM-менеджера. Щодо інших форматів публікацій, то з лютого по липень на сторінці було розміщено 72 зображення (37 %) та 24 текстових повідомлень (12 %). Місцевий осередок Об’єднання “Самопоміч” надає перевагу контенту локального рівня (165; 84 %). Темам національного рівня присвячено 30 повідомлень (15 %), і тільки 2 дописи (1 %) стосуються як Львівщини, так і України загалом.

Найбільше публікацій на сторінці Об’єднання “Самопоміч” стосуються питань місцевого самоврядування (47; 23 %), і в цьому можна прослідкувати цілеспрямовану комунікативну стратегію партії. Удвічі менше контенту на тему соціальної політики (23 повідомлення або 11 %), ще менше – медицини, боротьби з корупцією і житлово-комунального господарства (по 19 дописів або по 9%). Жодного повідомлення про Уряд, Президента, Конституцію, національну безпеку.

Дані контент-аналізу сторінки львівського осередку Об'єднання "Самопоміч"

Опозиційний блок

Сторінка місцевого осередку партії “Опозиційний блок” у Facebook є найменш активною за всіма показниками контент-аналізу. Це можна пояснити тим, що Львівщина завжди була опозиційно налаштована до діяльності даної партії, тим більше після революційних подій 2014 року. Представництво партії сьогодні існує в регіоні лише формально, а наявність сторінки у соціальній мережі – чи не єдине нагадування про неї у публічному просторі. Сама сторінка з’явилася відносно недавно, на відміну від сторінок інших п’яти партій, що може бути пов’язано з підготовкою до майбутніх виборів.

Загалом сторінку партії відстежує 212 користувачів. Загальна кількість дописів у пабліку “Опозиційного блоку” в період з лютого по липень 2018 –  лише 40 повідомлень (3 % від загальної кількості дописів усіх проаналізованих партій). Найчастіше партія використовує текстові повідомлення (18; 45 %), рідше зображення (13; 32,5 %) чи відеоматеріали (9; 22,5 %). 39 повідомлень стосуються питань національного рівня і лише одне – локального.

Серед найбільш поширених тем соціальна політика (10; 25 %), економіка (8; 20 %) і політична реклама (4; 10 %). Це єдиний з місцевих осередків парламентських партій, котрий, фактично, ігнорував більшість тем, які порушували інші партії.

Основними тезами “Опозиційного блоку” були, по-перше, встановлення миру і стабільності в державі, по-друге, критика медичної реформи та вимоги звільнити в.о. міністра охорони здоров’я Уляни Супрун. В усіх повідомленнях простежується не лише опозиційна риторика, як це притаманно ВО “Батьківщина”, але також критика усієї системи та курсу чинної влади.

Дані контент-аналізу сторінки львівського осередку Опозиційного блоку

За підсумками контент-аналізу сторінок місцевих осередків шести парламентських партій ми спробували відтворити загальний характер комунікації кожної з них у соціальній мережі Facebook.  Загалом, львівські партійні осередки достатньо активно використовують пабліки поруч із традиційними інструментами донесення та поширення інформації. 

У період з лютого по липень 2018 року шість партій сумарно опублікували 1434 повідомлень. Тобто в середньому вони робили 239  дописів протягом місяця або 8 протягом дня. Якщо не брати до уваги сторінку “Опозиційного блоку”, то львівські осередки достатньо активно використовують Facebook, хоч і не завжди системно та вдумливо.

Найвищу активність у мережі Facebook демонструє сторінка львівського осередку ВО “Батьківщина”. Зокрема йдеться про такі показники та характеристики як охоплення аудиторії, активність користувачів, кількість публікацій. Якщо розглядати відносні показники, то активними також є сторінки Об’єднання “Самопоміч”, “Народного фронту” та партії БПП “Солідарність”. Варто зауважити, що сторінки цих трьох партій суттєво відрізняються одна від одної за структурою і комунікативними стратегіями.

Щодо формату публікацій, то партії найчастіше надають перевагу зображенням (43 % від усіх повідомлень), рідше текстовим повідомленням або відео. Проте, якщо аналізувати кожну політичну силу окремо, чотири з них: ВО “Батьківщина”, Народний фронт, БПП “Солідарність” і Об’єднання “Самопоміч” схиляються до одного з трьох форматів, тоді як в інші дві: Радикальна партія і Опозиційний блок використовують усі формати більш-менш рівномірно. Тематика локального і національного рівня розподілилась у публікаціях партій майже порівну (47 % і 52 % відповідно). Однак, зауважимо, що Опозиційний блок, Народний фронт і ВО “Батьківщина” частіше надавали перевагу питанням національного рівня, тоді як Об’єднання “Самопоміч”, БПП “Солідарність” і Радикальна партія Олега Ляшка зосереджувались на темах локального рівня.

Найсуттєвіші відмінності між партіями простежуємо в аналізі тематики публікацій. Із виділених нами 25-ти тематичних категорій найбільш розповсюдженими були привітання (9 %), питання місцевого самоврядування (8 %), соціальної політики (7 %), житлово-комунального господарства (5,9 %). Інші тематично розрізнені повідомлення об’єднано у категорію “різне” (24 %). Велику увагу питанням місцевого самоврядування відводиться на сторінках львівських осередків партій Об’єднання “Самопоміч”, ВО “Батьківщина” і БПП “Солідарність”, соціальній політиці –  ВО “Батьківщина”, “Народний фронт”, Об’єднання “Самопоміч” і “Опозиційний блок”, житлово-комунальному господарству – ВО “Батьківщина”, Народний фронт і Об’єднання “Самопоміч”, боротьбі з корупцією і медицині – ВО “Батьківщина” і Об’єднання “Самопоміч”, привітанням – ВО “Батьківщина”, БПП “Солідарність”, Народний фронт і Радикальна партія Олега Ляшка тощо.

Водночас у кожної з політичних сил присутні кілька тем, про які вони писали частіше за інших. Зокрема вибори, зміна складу ЦВК, діяльність Президента, земельна реформа, робота судів – були найбільш актуальні для ВО “Батьківщина”, національна безпека і міжнародна політика –  для “Народного фронту”, децентралізація – для Об’єднання “Самопоміч”, благодійність і спорт – для БПП “Солідарність”, економічні питання – для Радикальної партії та “Опозиційного блоку”.

Не всі пабліки мають чітку комунікативну стратегію та зрозумілу логіку інформаційних повідомлень. Часто вони перевантажені несистематизованою інформацією, привітаннями, репостами дописів лідера партії або центрального офісу. Крім того, у контенті сторінок нерідко прослідковується відмінність в оцінках та інтонаціях повідомлень, яку роблять різні партії. Наприклад, місцеві осередки партій влади: БПП “Солідарність” і “Народний фронт” акцентують на успіхах і досягненнях, тоді як ВО “Батьківщина” і “Опозиційний блок” часто подають інформацію в негативному тоні, критикуючи владу, вказуючи на невдачі й поразки. Об’єднання “Самопоміч” і Радикальна партія Олега Ляшка також критикують чинну владу, проте намагаються балансувати між успіхами та невдачами.

 

Автори:

координатор Програми USAID РАДА у Львівській області Тарас Радь;

студент Львівського національного університету імені І. Франка, практикант Громадянської мережі ОПОРА у Львові Андрій Федорняк

Оформлення і візуалізація даних:

прес-секретар кампанії довготермінового спостереження за виборами Президента України у Львівській області Ксенія Янко

КатегоріїВО "Батьківщина"Народний фронтРадикальна партіяБПП "Солідарність"Об'єднання "Самопоміч"Опозиційний блокСумарно
Інше 111 18,5% 53 22% 104 45% 64 29% 28 14% 9 22,5% 369 24%
Привітання 50 8,3% 25 10,3%25 9,8% 41 18,5% 2 1% 1 2,5% 144 9,36%
Місцеве самоврядування 46 7,7% 2 0,8% 1 0,4% 20 9,04% 47 23%0 116 7,54%
Соціальна політика 31 5,2% 27 11,2% 11 4,8% 1 0,4% 23 11,3% 10 25% 103 6,70%
ЖКГ 28 4,7% 23 9,5% 9 3,9% 8 3,6% 19 9,4% 3 7,5% 90 5,85%
Медицина 23 3,8% 2 0,8% 5 2,2% 6 2,7% 19 9,4% 3 7,5% 58 3,82%
Корупція 23 3,8% 5 2% 6 2,6% 1 0,4% 19 9,4%0 54 3,51%
Економіка 11 1,8% 1 0,4% 27 11,7% 2 1% 2 1% 8 20% 51 3,31%
Міжнародна політика 16 2,7% 19 7,8% 2 0,9% 9 4% 3 1,5%0 49 3,18%
Політична реклама 22 3,7% 7 2,9% 11 4,8% 3 1,3% 2 1% 4 10% 49 3,18%
Правоохоронна система 32 5,3% 6 2,5% 2 0,9% 2 1% 5 2,5% 1 2,5% 48 3,12
Благодійність 9 1,5% 4 1,6% 4 1,7% 26 11,7% 2 1%0 45 2,92%
Національна безпека 16 2,7% 21 8,7% 0 6 2,7%00 43 2,79%
Політична програма 30 5% 2 0,8% 5 2,2%0 6 3%0 43 2,79%
Вибори і ЦВК24 4% 7 2,9% 2 0,9% 5 2,3% 4 2% 1 2,5% 43 2,79%
Суди 20 3,2% 7 2,9% 3 1,2% 3 1,3% 5 2,5%0 38 2,47%
Донбас і Крим 17 2,8% 10 4,1% 2 0,9% 6 2,7%00 35 2,27%
Децентралізація 10 1,7% 1 0,4% 5 2,2% 3 1,3% 11 5,4%0 30 1,95%
Президент 22 3,7% 1 0,4% 1 0,4% 1 0,4%00 25 1,62%
Земельна реформа 21 3,5%0 2 0,9% 1 0,4%00 24 1,56%
Спорт 4 0,7% 4 1,6%0 11 5% 4 2%0 23 1,49%
Конституція 14 2,3% 5 2% 1 0,4%000 20 1,30%
Парламент 11 1,8% 5 2%00 1 0,5%0 17 1,1%
Інформаційна політика 6 1% 3 1,2% 1 0,4% 2 1% 00 12 0,78%
Уряд 4 0,7% 2 0,8% 2 0,9%000 8 0,52%
Сума дописів 601 99,7% 242 100% 231 100% 221 100% 202 100% 40 100% 1537 100%

Додаток 1