Атестація депутатів Львівської міської ради: визначено лідерів й аутсайдерів з проведення прийомів виборців

Дата: 03.11.2017

В рамках кампанії “Атестація депутатів місцевих рад”, яка охоплює вісім областей України, Громадянська мережа ОПОРА на сьогоднішній прес-конференції презентувала результати моніторингу інформування та здійснення прийому виборців депутатами Львівської міської ради.

“Нами було проаналізовано один з важливих компонентів депутатської діяльності – прийом громадян депутатами Львівської міської ради. Для цього ми здійснили перевірку трьох груп даних: біографічні дані кожного депутата, інформування виборців про графік прийому громадян та фактичне здійснення прийому кожним депутатом міської ради згідно графіку”, – розповідає Ірина Швець, інформаційний директор Львівського представництва Громадянської мережі ОПОРА.

“Наша гіпотеза про легкий доступ до усіх потрібних даних, на жаль, не підтвердилася”, – ділиться Ірина Швець. Аналіз інформування виборців про графік прийому громадян депутатами міської ради вже на самому початку виявив ряд проблем. Основною перепоною є те, що нескоординованість взаємодії між Секретаріатом Ради, який відповідальний за розміщення інформації на інформаційному порталі, та місцевими партійними осередками щодо графіку здійснення прийому їхніми депутатами (наприклад, БПП-“Солідарність” та Об’єднання “Самопоміч”). Деякі фракції міської ради затверджують власні графіки, а подекуди коригують наявні, що ускладнює розуміння час та місця прийому громадян.

Тарас Радь, аналітик ОПОРИ розповідає: “На основі аналізу інформації про прийом громадян нам вдалося структурувати дані усіх депутатів, по-перше, у відповідності до частоти здійснення ними прийому громадян протягом місяця, що становить переважно двічі (45%) і рідше один раз (27%) на місяць, а по-друге, також проаналізувати місця, у яких здійснюється прийом – у 41% депутати використовують приміщення комунальної форми власності і рідше здійснюють прийоми у приміщеннях місцевих рад (20%)”.

Останній компонент аналізу полягав у перевірці фактичного здійснення усіма депутатами прийому громадян згідно із зазначеним графіком. За результатами моніторингу вдалося підтвердити проведення прийому громадян 34-ма депутатами (53%). У випадку інших 30-ти депутата Львівської міської ради нам або не вдалося потрапити на прийом з причин відпустки (щорічної або декретної), здійснення нерегулярного прийому або у зв’язку з відсутністю чи неоднозначністю інформації про час та місце прийому. Найкращий показник у депутатів фракції Української Галицької Партії (3 з 4 депутатів), фракцій ВО “Свобода” (6 з 8 депутатів) та Громадянської позиції (4 з 7 депутатів) і дещо гірший у “Народного контролю” (3 з 6 депутатів) і Об’єднання “Самопоміч” (13 з 24 депутатів). Найнижчий показник у депутатів з фракції політичних партій БПП-“Солідарність” (3 з 10 депутатів) і дещо кращий у депутатів з фракції Українське об’єднання патріотів – УКРОП” (2 з 5 депутатів).

“За підсумками аналізу нами були розроблені рекомендації для депутатського корпусу, фракціям та місцевим осередкам політичних партій і Секретаріату Ради Львівської міської ради для врахування й усунення недоліків, які були виявлені процесі моніторингу, а також виправлення ситуації у частині інформування та здійснення депутатами прийому громадян у відповідності до вимог українського законодавства”, – резюмують представники мережі ОПОРА.

 

ЗВІТ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ МОНІТОРИНГОВОЇ КАМПАНІЇ “АТЕСТАЦІЯ ДЕПУТАТІВ МІСЦЕВИХ РАД” – Львівська міська рада