Питання освіти у передвиборних програмах політичних партій
Позачергові вибори народних депутатів України відбудуться 21 липня, однак вже сьогодні зрозуміло, що політичний ландшафт країни зазнає радикальних змін. Чого…
Тестування з іноземних мов (англійська мова – 2 червня, німецька, французька та іспанська мови – 3 червня) пройшло без особливих порушень як з боку школярів, так і з боку персоналу пунктів тестування.
У Львівській області тестування здебільшого проходило у спеціалізованих школах з поглибленим вивченням англійської чи інших мов – можливо, це планувалося ще раніше, коли серед завдань мали бути вправи з аудіювання. Нагадаємо, після пробного тестування Український центр оцінювання якості освіти відмовився від цієї ідеї, оскільки не всі пункти тестування були забезпечені спеціальним обладнанням.
Попри загальну хорошу підготовку пунктів тестування, не обійшлося і без несподіванок. До прикладу, у пункт тестування у Львівській загальноосвітній школі I-III ступенів №45 Український центр оцінювання якості освіти помилково надіслав адміністративний пакет (в ньому – реєстр аудиторій пунктів тестування, алфавітний список учасників ЗНО, аудиторні списки учасників ЗНО, аудиторний протокол проведення ЗНО, наліпки для нумерації робочих місць та інше), який адресувався іншому пункту тестування (Львівська спеціалізована школа I-III-го ступенів №15 Львівської міської ради). На щастя, недолік вдалося усунути до початку пропуску учасників у пункт.
Ще однією хибою УЦОЯО стало неправильне пакування бланків відповідей у сек’юр-паки. У пунктах тестування у Червоноградській загальноосвітній школі I-III ступенів № 12 та Сокальській загальноосвітній школі I-III ступенів №4 громадські спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА виявили невідповідність бланків відповідей «Б» з предметом тестування (у кількох аудиторіях бланки з відповідями «Б» мали позначку «французька мова» замість «англійська мова»). Проконсультувавшись в уповноваженого від Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти, інструктори попросили абітурієнтів власноруч виправити назву предмета на бланках відповідей.
Причиною вагань інструкторів в більшості аудиторій стала більша кількість штрих-кодів, ніж місць їх наклеювання на бланках відповідей «А» і «Б» (три штрих-коди та дві позначки для наклеювання). У деяких пунктах тестування інструктори спиралися на попередній досвід та наклеювали штрих-коди лише у позначених місцях, а невикористаний пакували у аудиторний сек’р-пак (Сокальська загальноосвітня школа I-III ступенів №4). У інших пунктах – на бланк з відповідями «Б» наклеювали по два штрих-коди з різних боків бланку (Дрогобицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 ім. Івана Франка).
За словами координатора моніторингу за зовнішнім незалежним оцінюванням у Львівській області Ольги Стрелюк, спостерігається прогрес у роботі інструкторів, які стали більш професійними та впевненими. З іншого боку, тішить той факт, що не було зафіксовано випадків недопущення учасників ЗНО в пункт тестування через відсутність документів, що посвідчують особу, – це свідчить про відповідальне ставлення школярів до тестування та засвоєння основних процедур проходження незалежного оцінювання.
За коментарями звертатися до Ольги Стрелюк – 8 063 628 68 36