Відповідно до Закону «Про вибори Президента України» низка львівських медіа оприлюднили інформацію про вартість розміщення у них передвиборної агітації на час виборчого процесу. Спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА дослідили, скільки грошей доведеться викласти майбутнім кандидатам за агітацію в медіа.
Згідно з оприлюдненою інформацією, секунда політичної реклами на телеканалі «Перший Західний» коштуватиме від 19,20 до 28,80 гривень залежно від часу трансляції. Розмістити рекламний ролик на каналі «НТА» вартуватиме від 24 до 36 гривень за секунду. В ефірі ТРК «Міст» — 100 гривень за секунду, а в ефірі «UA: Львів» — 2,66 гривні за секунду.
На «Львівському радіо» секунда політичної реклами коштуватиме 2,43 гривні. Секунда на радіо «Львівська хвиля» коштує у Львові та Львівській області від 8 до 18 гривень, у Чорткові, Нововолинську, Горохові, Любещові та Полонному від 6 до 12 гривень залежно від часу трансляції. За рекламний ролик на радіо «Незалежність», якщо мовлення поширюється на Львів, рекламодавець заплатить 12,96 гривень за секунду, а якщо в діапазоні ультракоротких хвиль на Львів та область — 9,08 гривень.
У газеті «Високий замок» розміщення мінімального рекламного блоку (30 кв. см) вартуватиме 1560 гривень у четвер та 900 гривень у п’ятницю. Вартість 1 кв. см політичної реклами у виданні становить 52 гривні в четвер та 30 гривень п’ятницю. На інтернет-сторінці «Високого замку»розмістити новину коштуватиме 5280 гривень, а статтю 7680. За один 1 кв. см політичної реклами на сторінках газети «Львівська пошта»рекламодавець заплатить від 19 до 22 гривень за кольорову та від 16 до 19 гривень за чорно-білу публікацію.
Нагадаємо, відповідно до частини 1 статті 61 Закону «Про вибори Президента України» телерадіоорганізації мають не пізніш як за дев’яносто днів до дня виборів опублікувати в друкованих ЗМІ розцінки вартості однієї хвилини чи секунди ефірного часу. Телерадіоорганізації, які ведуть мовлення на загальнонаціональних каналах, публікують розцінки в газетах «Голос України» та «Урядовий кур’єр», регіональні та місцеві — у відповідних регіональних та місцевих друкованих виданнях державної чи комунальної форми власності.
Аналогічно, відповідно до частини 8 статті 63 того ж закону друковані ЗМІ зобов’язані не пізніш як за дев’яносто днів до дня виборів опублікувати розцінки одиниці вартості друкованої площі. Загальнодержавні друковані медіа здійснюють публікують розцінки в газетах «Голос України» та «Урядовий кур’єр», а регіональні та місцеві — у відповідних регіональних і місцевих друкованих виданнях.
У частині 6 статті 63 йдеться: «Агітаційні матеріали публікуються на підставі угоди, що укладається між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата на пост Президента України та редакцією друкованого засобу масової інформації. Без укладання угоди та надходження коштів на рахунок редакції друкованого засобу масової інформації публікація цих матеріалів забороняється».
За словами координатора спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Львівській області Тараса Радя, публікація цих розцінок відбулась відповідно до затвердженого Центральною виборчою комісією календарного плану – до 20 грудня 2018 року. Також він відзначає: «Політична реклама, яка позиціонується як передвиборча агітація дозволена лише після офіційної реєстрації кандидата у Центральній виборчій комісії та відкриття поточного рахунку виборчого фонду. В іншому випадку – вже з’являються підстави говорити про порушення умов ведення виборчої агітації, оскільки 31 грудня 2018 року офіційно розпочався виборчий процес».
Згідно з частиною 6 статті 60, розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації не можуть змінюватися протягом виборчого процесу. Засіб масової інформації не може надавати знижку на оплату окремому кандидату на пост Президента України чи партії, що висунула кандидата на пост Президента України. Ця законодавча норма повинна гарантувати принцип рівності умов і доступу усім суб’єктам виборчого процесу для реалізації права на здійснення передвиборної агітації