Сьогодні Громадянська мережа ОПОРА презентувала результати дослідження щодо ефективності народних депутатів-мажоритарників від Львівської області за перше півріччя їхньої діяльності у Верховній раді України. Загалом аналітики мережі оцінили діяльність депутатів у контексті підготованих ними законопроектів та їх відповідності задекларованим обіцянкам, викладеним у передвиборчих програмах; кількості поданих депутатських запитів; відвідуваності пленарних засідань та засідань комітетів.
За словами Олександра Неберикута, за півроку роботи Верховної Ради депутати-мажоритарники Львівщини долучилися до підготовки 152 проекти нормативно-правових актів (з яких 89 законопроектів і 63 проекти постанов). Таким чином вони стали співрозробниками близько 5% усіх законодавчих ініціатив, які були зареєстровані у парламенті за цей час.
Однак, лише невелика частина документів встигла потрапити до порядку денного і була розглянута та підтримана на пленарних засіданнях парламенту. Так, з усіх законотворчих ініціатив, співавторами яких стали львівські мажоритарники, набули чинності всього 6 документів. Тому, формальний коефіцієнт корисної дії законотворчої роботи львівських депутатів мажоритарників склав лише 4%.
Варто відмітити, що більшість законотворчої роботи мажоритарників Львівщини є несистемною та демонструє ситуативний і вузький підхід до врегулювання порушених нардепами суспільних проблем. Значна частина підготовлених нормативних актів є проектами постанов про відзначення свят та пам’ятних дат. Звертає на себе увагу і той факт, що серед усіх законопроектів, до яких доклалася рука львівських мажоритарників налічується лише 34 їхніх власних законодавчих ініціатив, тобто тих, які були зареєстровані ними самостійно. Це складає 22,5% від усіх підготовлених депутатами обраними в одномандатних округах Львівщини. Так, троє депутатів (Степан Курпіль, Андрій Тягнибок і Михайло Хміль) не ініціювали жодного законопроекту самостійно.
Одним з показників згуртованості депутатів обраних в різних мажоритарних округах Львівщини є їх спільна робота над підготовкою проектів нормативно-правових актів. Загалом за цих півроку в парламенті було зареєстровано 21 документ, над розробкою кожного з яких працювали два або більше львівських мажоритарників. Найбільше згуртував народних обранців Львівщини Проект Постанови про відзначення 95-річчя з дня проголошення Західно-Української Народної Республіки (№ 2884). Свої підписи під документом поставили семеро львівських депутатів мажоритарників.
Найзговірливішими в колі львівських мажоритарників виявилися Василь Пазиняк та Михайло Хміль, які стали співавторами 11 законопроектів з 21 спільно напрацьованого нардепами Львівщини. Тоді як Ірина Сех лише одного разу виступила в якості співавтора законопроекту зі своїми колегами з Львівщини, точніше, зі своїм однопартійцем Юрієм Михальчишиним.
Як зазначають аналітики, абсолютно усі депутати мажоритарники Львівщини за перших півроку роботи в парламенті практично не працювали над виконанням саме власних передвиборних обіцянок, хоча і були активними в законотворчій роботі загалом. Можна зрозуміти, що більшість обіцянок, які стосуються вирішення конкретних, але складних господарських, соціальних, інфраструктурних проблем округів (як, наприклад, будівництво чи ремонт місцевих об’єктів) не можуть бути виконанні в таких короткий термін. Проте, обіцянки, які стосуються законотворчої роботи – тобто напрацювання конкретних проектів законів – за ці півроку цілком могли бути виконані нардепами, які разом спромоглися спродукувати 152 документи. Тому, оперативна підготовка і реєстрація в парламенті обіцяних виборцям законопроектів мала би бути першим кроком кожного депутата. Власне цей крок львівськими депутатами-мажоритарниками зроблений не був.
За коментарями звертайтесь:
Олександр Неберикут, аналітик Громадянської мережі ОПОРА – 254 61 63.
Проблему підкупу виборців потрібно розглядати в контексті ширшої проблеми боротьби з корупцією і вона зникне, коли політика перестане бути монетизацією впливів у фінансові ресурси
22.12.2021
Економічний вимір розуміння проблеми підкупу виборців, підкуп як своєрідний кешбек виборцю, моральне виправдання підкупу виборцями через корупцію у вищих ешалонах…
Практика використання адміністративного ресурсу у Львівській області під час місцевих виборів 2020 року
23.12.2020
Спостереження за місцевими виборами у Львівській області підтвердили використання окремими суб’єктами виборчого процесу різноманітних адміністративних ресурсів в агітаційних цілях. Найбільш…
Львівщина: у Стрию одна з ДВК не провела перше засідання
13.10.2020
Низка членів дільничної виборчої комісії №461807 (місто Стрий) відмовилися працювати у комісії: одні за особистими причинами, інші – через те,…
Львівщина: Кандидат на посаду голови Стрийської міської територіальної громади організував пільговий проїзд для пенсіонерів
13.10.2020
Кандидат на посаду голови Стрийської міської територіальної громади Олег Канівець підписав меморандум з підприємством “Стрийське АТП” щодо пільгового проїзду для пенсіонерів…