Через місяць стартує вступна кампанія-2018

Дата: 02.06.2018

2 липня стартує вступна кампанія 2018 року. Розпочнеться вона з реєстрації електронних кабінетів, через які пізніше вступники подаватимуть дистанційно заяви та відслідковуватимуть зміни у їх статусі. Радимо заздалегідь детально ознайомитися з процедурою реєстрації та переліком винятків, коли електронний кабінет створювати не варто.

Умови прийому на навчання до вищих навчальних закладів України у 2018 році (Умови прийому) визначають, що для вступу на перший курс для здобуття ступеня бакалавра[1] на основі повної загальної середньої освіти за денною та заочною формою навчання вступники можуть подавати заяви лише в електронній формі. Власне, для цього кожному вступнику необхідно створити особистий електронний кабінет та завантажити туди відповідні документи. Реєстрація електронного кабінету відбувається на сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/ та триватиме з 2 червня до 18.00 25 липня. Однак, радимо не зволікати з реєстрацією, як і не спішити це робити у перші дні.

Варто зауважити, що Умовами прийому передбачені випадки, коли вступник може подавати документи у паперовій формі. Наприклад, якщо вступник належить до категорії осіб, які мають певні пільги чи привілеї під час вступу (вступ за співбесідою, іспитами та/або квотою-1, квотою-2) і бажає ними скористатися, – у такому разі створювати електронний кабінет не варто. Щоб подати заяву для участі у конкурсному відборі пільговику, треба особисто прийти до приймальної комісії закладу вищої освіти і пред’явити документ, що підтверджує відповідне право. Працівники приймальної комісії навчального закладу самостійно внесуть ці дані до Єдиної бази.

Якщо вступник виявив розбіжності у написанні прізвища, імені, по батькові, даті народження в його документах, він не зможе зареєструвати власний кабінет та матиме право подавати документи у паперовій формі. У цьому випадку вступнику варто звернутися до відповідних органів для виправлення помилок – до школи, якщо йдеться про помилку в атестаті та до відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти, якщо йдеться про помилку в сертифікаті ЗНО.

Сама процедура реєстрації електронного кабінету полягає в таких етапах:

  1. На сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/ вступник заповнює такі свої дані:
  • особисті дані (прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, стать, громадянство тощо);
  • адресу електронної пошти.

Тут вступнику важливо пам’ятати про заборону деяких ресурсів на території України, а отже неможливість зареєструвати електронний кабінет, вказуючи електронну пошту, яка розташована на таких ресурсах як mail.ru, yandex.ru. Пізніше вступник використовуватиме електронну адресу як логін для входу до особистого електронного кабінету;

  • пароль для входу до особистого електронного кабінету;
  • номер, пін-код та рік отримання сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
  • серію та номер атестата про повну загальну середню освіту;
  • середній бал додатка до вказаного атестата.

Середній бал має бути зазначений в додатку та обчислений за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин бала і розрахований як середнє арифметичне річних оцінок з предметів інваріантної складової навчального плану, виставлених у додатку до атестата, та оцінок, отриманих за державну підсумкову атестацію. Предмети, з яких зроблено запис «звільнений(а)», у загальну кількість не враховуються. Середній бал, введений в особистому електронному кабінеті з помилкою, вступник може виправити самостійно до подання першої заяви.

  1. Внесені вступником дані перевіряються в Єдиній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО). У разі збігу даних вступник отримує на вказану ним адресу електронної пошти повідомлення для активації особистого електронного кабінету вступника.

Важливо пам’ятати, активацію особистого електронного кабінету необхідно здійснити протягом однієї доби з моменту отримання відповідного повідомлення.

  1. Вже після активації вступник вносить додаткову інформацію до свого кабінету, зокрема щодо власних номерів телефонів (домашній та/або мобільний) а також завантажує скановані копії (фотокопії) таких документів:
  • додатка до атестата про повну загальну середню освіту.
  • кольорової фотокартки розміром 3 х 4 см, (це фото пізніше вступник подаватиме до закладу вищої освіти для зарахування);
  • якщо вступник претендує на врахування у конкурсному балі сільського коефіцієнта – довідки про реєстрацію місця проживання особи встановленого зразка[2].

Важливо пам’ятати, що документи повинні бути збережені в форматах JPG (JPEG, PNG), а максимальний розмір кожного файлу – до 1 Мб.

Власне на цьому етап реєстрації особистого кабінету закінчений. Вже з 12 липня вступник зможе подати електронну заяву для вступу до вищого навчального закладу через власний електронний кабінет.

Вступнику варто звернути увагу на те, що при приймальних комісіях закладів вищої освіти (ВНЗ) мають бути створені консультаційні центри для надання допомоги вступникам при поданні заяв в електронній формі. Тобто, фактично, вступник може звернутися до консультаційного центру будь-якого ВНЗ з метою створення електронного кабінету та завантаження необхідних документів. Пізніше у цих консультаційних центрах вступник також зможе подати електронні заяви до будь-якого навчального закладу.

Нагадуємо, що на сайті Міністерства освіти і науки створений окремий розділ, присвячений вступній кампанії-2018, де розміщується актуальна інформація щодо вступу.  Також є електронні скриньки, куди вступники можуть скерувати свої запитання щодо вступу vstup2018@mon.gov.ua, ez@inforesurs.gov.ua.

 

Детальніше – Наталія Матківська, тел. 0976407790

[1] В тому числі магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань.

[2] Форма довідки встановлена у додатку 13 до Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207