
Питання освіти у передвиборних програмах політичних партій
Позачергові вибори народних депутатів України відбудуться 21 липня, однак вже сьогодні зрозуміло, що політичний ландшафт країни зазнає радикальних змін. Чого…
15 липня стало відомо що МОН розіслав ректорам вишів листа з вимогою налагодити подачу документів абітурієнтів на вступ через Інтернет. На перший погляд, не зрозуміло, чому у листа саме такий адресат – адміністрації ВНЗ. Як пам’ятаємо, саме міністерство на початку вступної кампанії агітувало абітурієнтів користуватися системою «Електронний вступ» та рекламувало її інструмент, що мав би значно полегшити життя вступникам. Тепер їм не треба було вистоювати черг в приймальних комісіях, а сидячи вдома подати усю необхідну інформацію на сервер. Після реєстрації в системі «Електронний вступ», дані абітурієнтів мали автоматично потрапляти до тих навчальних закладів, які обирав вступник.
Натомість, на практиці система не спрацювала. За повідомленнями членів приймальних комісій львівських ВНЗ, система електронного вступу постійно дає збій та не завантажується, через що створюються труднощі під час пакетної передачі даних від міністерського сервера до ВНЗ. Так, до прикладу, у НУ «Львівська Політехніка» спеціалісти, які працюють із системою ЕВ можуть «виловити» та завантажити дані не більше десяти зареєстрованих абітурієнтів на день. В іншому вузі – ЛДУ внутрішніх справ – ще минулого тижня у приймальної комісії не було прямого доступу на сервер, хоча ВНЗ проплатив усі квитанції за підключення до електронної системи.
Наразі самі працівники приймальних комісій після того, як отримали документи особисто від вступників, здійснюють реєстрацію цих документів у системі «Конкурс», звідки дані автоматично потрапляють і в систему «Електронний вступ 2011». Вся інформація синхронізується і заноситься до Єдиної державної бази з питань освіти. Таким чином, приймальні комісії сприяють збільшенню кількості «абітурієнтів», які користуються можливістю подавати документи через всесвітню павутину, та підтверджують доцільність та ефективність міністерського експерименту.