Електронні петиції у Львові: (не)дієвий інструмент громадської участі
Протягом 8 років у Львові діє механізм подання електронних петицій до Львівської міської ради. Поступово цей інструмент удосконалювали тематично, встановлюючи…
Члени 6 дільничних виборчих комісій у місті Львові підписали свої протоколи про підсумки голосування не фактичним часом складання документу, а майбутнім числом. Про це повідомляють спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА з місця подій.
Так, члени ДВК №462020 підписали протокол датою 23 листопада 00:16.
Члени ДВК №462038 – 23 листопада 00:06.
Натомість члени дільничної виборчої комісії №461938 підписали протокол і пакет з результатами голосування за одного з кандидатів “з майбутнього”. На документах вказана лише дата 23 листопада.
Також протокол “з майбутнього” підписали члени ДВК №462054 – 23 листопада 00:40.
Члени ДВК №462061 – 23 листопада 00:05.
А члени дільничної виборчої комісії №462083 підписали протокол 23 листопада 00:15.
Згідно з частиною 4 статті 251 Виборчого Кодексу у протоколі про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами дільничної виборчої комісії. Кожен примірник протоколу підписується головою, заступником голови, секретарем та іншими членами дільничної виборчої комісії, які присутні на засіданні виборчої комісії. У разі незгоди із результатами підрахунку голосів, зафіксованими у протоколі комісії, член комісії підписує протокол із позначкою “З окремою думкою”. Письмовий виклад окремої думки додається до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. Непідписання або відмова від підписання протоколу окремих членів комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу. У разі відсутності підпису члена дільничної виборчої комісії у протоколі про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці напроти його прізвища зазначається причина відсутності підпису. Цей протокол підписується членами дільничної виборчої комісії та засвідчується печаткою дільничної виборчої комісії лише після його остаточного заповнення.
ОПОРА застерігає, що згідно з частиною 2 статті 158-3 Кримінального кодексу України підробка або незаконне виготовлення виборчої документації, документації референдуму, використання або зберігання незаконно виготовленої чи підробленої виборчої документації, документації референдуму, а так само включення до виборчої документації чи документації референдуму завідомо недостовірних відомостей – караються позбавленням волі на строк від трьох до семи років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк п’ять років.
Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за черговими місцевими виборами, які відбудуться 25 жовтня. До спостереження залучено 188 спостерігачів по всій країні, а в день голосування до них долучаться короткотермінові спостерігачі. Крім того, ОПОРА також моніторить використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, а громадські омбудсмени досліджують вільний доступ до виборчих дільниць та захищають виборчі права громадян.
(#вибори; #opora; #опора)