Електронні петиції у Львові: (не)дієвий інструмент громадської участі
Протягом 8 років у Львові діє механізм подання електронних петицій до Львівської міської ради. Поступово цей інструмент удосконалювали тематично, встановлюючи…
В одному зі спальних районів міста Львова розповсюджували газети без вихідних даних, в яких Андрій Садовий начебто пропонує створити ромське поселення на Сихові. Видання стилістично дуже побідне до інформаційного вісника, який роздають в агітаційних наметах за кошти з виборчого фонду Андрія Садового. Також спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА фіксують рекламні дописи у соцмережах, які містять елементи «чорного піару» щодо чинного міського голови.
У поштових скриньках мешканці Сихівського району виявили газети з елементами «чорного піару» щодо Андрія Садового. На другій та третій сторінках надруковані публікації, в яких Андрій Садовий пропонує створити ромське поселення на Сихові. Чинний міський голова Львова ситуацію прокоментував так: “Дивіться, яка “краса”. Такі газети роздають під виглядом агітації за Садового. Це неякісна підробка, як і вся передвиборча кампанія мого конкурента. Так вони нічого й не навчились. Друзі, якщо зустрінете “добродіїв” з цим шлаком, зафіксуйте, будь ласка, їх на фото чи відео і викличте поліцію, або пишіть мені в приват”.
Стилістично ці газети дуже подібні на інформаційний бюлетень. Останній оплачується з виборчого фонду кандидата на посаду міського голови Львова Андрія Садового. На ньому вказані всі вихідні дані. Натомість на розповсюджених матеріалах невідомими особами, немає інформації про тираж, друк та відповідального за друк.
Депутат Львівської міської ради від ВО “Свобода” Андріян Гутник оплатив пост зі своєї сторінки у Facebook – звернення до мера Києва Віталія Кличка “щодо можливості працевлаштування колишнього мера Львова Андрія “Долі”. До посту прикріплене резюме, де зазначається: “сімейний стан: одружений на мільйонерці-медіамагнатці, багатодітний батько, щасливий власник Йотамчика; бажана посада: керівна – начальник управління з питань розваг туристів, бажано з доступом до бюджетних коштів киян та % за будь-що, будь-де, будь-коли; країна проживання: Україна, хоча і з Росією дуже дружні відносини: Фрідман, тощо; досвід роботи: колишній мер Львова, був крутим “рішала”, заслуженим артистом Сихова; деколи виконував прямі обов’язки мера”.
Зі сторінки “Інфраструктурна Львівщина” у соціальній мережі Facebook рекламуються 3 дописи з елементами «чорного піару» щодо Андрія Садового. Наприклад, “мер Садовий вважає, що Україна вже програла війну з Росією, а Путін – справжній взірець, лідер”, “Сміттєвий король. Кожні вибори Садовий обіцяє збудувати у Львові сміттєпереробний завод. Львів’яни, вам ще не набридло знімати локшину з вух? Обережно, не станьте на граблі” або “Андрій Садовий – справжній кандидат на мера від “Слуги народу”. Сьогодні “ліг” під Зеленського, а ще кілька років тому – під Януковича. Садовому все одно, хто при владі, адже він справжній хамелеон”.
У дописах зазначається, що їх оплачувало “Mylviv.space”. Однак, знайти будь-яку інформацію у мережі про таку компанію неможливо. Зауважимо, що це перші три рекламні пости зі сторінки, хоча вона створена 29 червня 2015 року.
26 жовтня у соцмережі створена сторінка “Садовий вМЕР”. В розділі інформація зазначається, що паблік створений для того, щоб розповідати всю правду про Андрія Садового. Зі сторінки рекламувався один відеоролик. Це – уривки відео Юрія Луценка, який під час свого візиту до Львова пропонував мешканцям міста голосувати проти Садового і підтримати Олега Синютку. Однак, показ реклами був зупинений, оскільки вона не була позначена, яка така, що пов’язана з виборами і політикою.
Стилістика головної світлини пабліку аналогічна до наліпки на машині, яка у жовтні возила опудало Садового вулицями Львова.