
Абітурієнти з високими балами ЗНО не хочуть бути вчителями
Ще кілька років тому мало хто міг спростувати, що твердження «Політика базується на доказах» – це не про Україну і…
10 березня Міністр освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим Наталія Гончарова в ефірі державної телерадіомовної компанії «Крим» представила план окупації освітньої галузі півострова. Міністр відкритим текстом, без найменшої конспірації, розповіла про консультації та перші погодження, про які вдалося домовитися з «великим братом».
Без жодних сумнівів пані Гончарова розповідає, що результатом референдуму 16 березня 2014 року стане вступ Криму, як окремого суб’єкта, до складу Російської Федерації. Запропонований сякий-таких пакет реформ, над яким вже вcтигла «попрацювати» разом із своїми колегами з Російської Федерації, допоможе Криму з часом влитися у єдиний освітній простір сусіда. Першими кроками на шляху реформування освітньої галузі півострова, після зміни його юридичного статусу, названо такі:
Вочевидь озвучені обіцянки, а не конкретний план реформ, варто сприймати виключно як пропаганду та агітацію напередодні самопроголошеного референдуму. Разом з тим, ворог не дрімає. Він не просто окупував територію АРК, він напрацьовує цілком конкретні плани та заходи інтеграції регіону до Федерації. Наприклад, ось що на що налаштовує влада Криму (очевидно, за погодженням з Росією) цьогорічних абітурієнтів:
Що з усього переліченого є найбільшою загрозою? В першу чергу, слід говорити про позбавлення можливості випускників шкіл АРК вступити до ВНЗ України та отримати вищу освіту. За таких умов студентами російських ВНЗ стануть лише ті, хто навчався за відповідними програмами у школах і зможе здати ЭГЕ. Скасування ж ЗНО в Криму – це повернення до корупції при вступі, де право навчатися здобуватимуть через гаманці батьків, а не завдяки власним знанням. Врешті, Крим стане постачальником дешевої, неосвіченої робочої сили своєму загарбнику. Дітей же залишать без права вибору на гідне життя.
Найімовірніше, що ЗНО у Криму не відбудеться. Більше того, в умовах війни, а саме так варто охарактеризувати події в Криму, проводити стандартизоване тестування на півострові небезпечно. По-перше, існує висока ймовірність розголошення змісту тестових завдань ще до початку процедури тестування. За таких умов проведення оцінювання навчальних досягнень випускників не тільки в Криму, а й по всій Україні стає фікцією. По-друге, через політичну нестабільність, можливі теракти чи захоплення приміщень, існує висока ймовірність зриву тестування безпосередньо у пункті, а його учасники можуть опинитися у зоні підвищеній небезпеки. По-третє, для транспортування бланків відповідей з пунктів тестування до центрів обробки та перевірки мають бути вжиті додаткові заходи для їхньої охорони та цілісності. В умовах фактичного двовладдя, різному підпорядкуванню силових та правоохоронних органів, забезпечення таких умов видається малоймовірним та нереальним.
Чи варто надавати значення та реагувати офіційному Києву на подібні інсценуації? Безумовно, що так, адже цей випадок є лише додатковим підтвердженням послідовної та спланованої окупації Російською Федерацією частини України. У Міністерстві освіти і науки Криму готують реальний план інтеграції галузі до освітнього простору сусіда. Адже йдеться про чіткі маніпулятивні повідомлення до конкретних цільових аудиторій: влада Криму не може змусити Український центр оцінювання якості освіти, який підпорядковується МОНУ, проводити ЗНО; це Київ не хоче видавати атестати державного зразка випускникам загальноосвітніх навчальних закладів АРК; очільник МОНМС Криму готова їхати на перемовини до Києва, щоб відстояти право кримських абітурієнтів на український атестат.
Що негайно зобов’язаний зробити Уряд та Міністерство освіти і науки України у цих умовах?
Це принципові кроки, про які досі годі було й думати, однак перед загрозою втрати суверенітету та інтелектуального зубожіння частини нації – мусимо погоджуватися на компроміс. Кожен житель Криму, який перебуває під неймовірним пресом російських військ та медіа, має відчути підтримку та гарантії української влади щодо права на здобуття вищої освіти в Україні.
Повністю інтерв’ю Міністра освіти і науки, молоді та спорту АРК можна переглянути за посиланням (з 12 хв. 17 с.).
Ольга Стрелюк для lb.ua