Олег Синютка vs Андрій Садовий: координовані кампанії та Facebook-групи
Історія протистояння двох основних конкурентів за посаду голови Львівської територіальної громади під час місцевих виборів 2020 року. У попередніх матеріалах ми розглянули…
Напередодні так званого “дня тиші” спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА фіксують білборди з ознаками прихованої агітації у Львові та Дрогобичі. У цих двох громадах 22 листопада відбудеться повторне голосування за кандидатів на посаду міського голови Львівської та Дрогобицької територіальних громад.
У центрі міста Львова спостерігачами ОПОРИ було зафіксовано плакат з текстом “Львову потрібен новий мер! 22 листопада твій день. Прийди і проголосуй!”. Кольорова гама, шрифт тексту та блакитна “пташка”, яку потрібно поставити у бюлетені, айдентика і стилістика аналогічні з агітаційними матеріалами кандидата на посаду міського голови Львова Олега Синютки.
На проспекті Чорновола, біля залізничного вокзалу, на вулиці Митрополита Андрея спостерігачі ОПОРИ зафіксували білборд з надписом “Львове, цієї неділі покажи свою явку”. За своєю стилістикою ця зовнішня реклама не нагадує агітаційних матеріалів жодного з кандидатів на посаду міського голови Львова. Але, ймовірно, це може бути закликом від команди Андрія Садового. Варто зазначити, що раніше ОПОРА писала про те, що за селфі на фоні дільниці можна виграти найновіші моделі айфонів. Спонсором є магазин телефонів, але до акції, ймовірно, долучене одне з комунальних підприємств Львівської міської ради.
“22 листопада – день виборів. Голосуй проти брехні!”, “22 листопада – день виборів. Голосуй проти занепаду!”, “22 листопада – день виборів. Голосуй проти сміття”, – білборди з таким текстом спостерігачі ОПОРИ зафіксували у місті Дрогобич. Біло-жовта кольорова гама на зовнішніх носіях може асоціюватися у виборців із кандидатом на посаду Дрогобицької міської територіальної громади Андрієм Веселим. Ці кольори він раніше використовував на своїх агітаційних матеріалах.
А користувачі соціальних мереж ставлять рамки з текстом “За Івановича” або “Я за Олега”.
Зазначимо, що наразі відсутні дієві правові механізми щодо притягнення до відповідальності за приховану агітацію, адже Виборчий кодекс України з одного боку забороняє таку приховану агітацію, а з іншого – не містить правового визначення даного терміну.
Відповідно до частини 5 статті 51 Виборчого кодексу України прихована передвиборна агітація, а також розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації, не позначеної відповідно до вимог цього Кодексу, забороняються.
Згідно частини 3 статті 52 Кодексу передвиборна агітація напередодні дня голосування та в день голосування забороняється. У цей час забороняється також проведення масових акцій (зборів, мітингів, походів, демонстрацій) від імені кандидата, партії (організацій партії), розповсюдження агітаційних матеріалів, демонстрації фільмів, телепередач, проведення концертів, вистав, спортивних змагань тощо за участю кандидатів, партій (організацій партії), а також публічні оголошення про підтримку кандидатом, партією (організацією партії) проведення концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрацій фільмів, телепередач чи інших публічних заходів.