Абітурієнти з високими балами ЗНО не хочуть бути вчителями
Ще кілька років тому мало хто міг спростувати, що твердження «Політика базується на доказах» – це не про Україну і…
3 серпня був проведений комплексний вступний іспит для вступу для здобуття ступеня магістра Права, який проходив із застосуванням технологій ЗНО. Спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА були присутні у пунктах тестування у містах Вінниці, Луцьку, Дніпрі, Києві, Львові, Маріуполі, Миколаєві, Рівному, Слов’янську, Тернополі, Ужгороді, Харкові, Херсоні, Хмельницьку, Чернівцях. Загалом, спостерігачі були присутні на третині всіх пунктів.
Спостерігачі підсумовують, що всі процедури проведення тестування у пунктах були дотримані. Контейнери з аудиторними пакетами були вчасно доставлені, належним чином була збережена їх конфіденційність до початку роботи над тестом. Персонал пункту тестування в переважній більшості був підготовлений та діяв злагоджено. В окремих ситуаціях, коли інструктори губилися в процедурах, Уповноважені особи, Відповідальні за пункт тестування у співпраці з представниками регіональних чи Українського центрів оцінювання якості освіти, які були присутні на пунктах, одразу вирішували такі ситуації.
Вступники, в свою чергу, відповідально відносилися до своїх обов’язків – прибували у пункт тестування вчасно та з відповідними документами (Екзаменаційний лист, паспорт). Винятки з цього факту були у Тернопільському національному економічному університеті (юридичний факультет), Миколаївській ЗОШ I-III ступенів №51, середній загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №184 м. Києва, ННІ «Фінансова академія» Університету митної справи та фінансів (м. Дніпро) – де вступники прибували до пункту тестування без необхідних документів. Випадки запізнення були зафіксовані в пунктах тестування, що знаходились в Ужгородській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 6 імені В.С. Гренджі-Донського, Міжнародному науково-технічному університеті імені Юрія Бугая”, середній загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №184 м. Києва, Міжнародному науково-технічному університеті імені Юрія Бугая”, Українському католицькому університеті. При цьому, учасників, які прибули до пункту тестування в період між 9.50 та 10.00, за погодженням з регіональними центрами, до тестування було допущено.
В частині заборони мати при собі та/або на робочому місці засоби зв’язку, пристрої зчитування, обробки, збереження та відтворення інформації, а також окремі елементи, які можуть бути складовими технічних засобів чи пристроїв, дисципліна вступників, була значно гіршою. Попри відсутність загального контролю за дотриманням вступниками цих вимог (перевірка металодетектором), незначна частина абітурієнтів була позбавлена права роботи над тестами через порушення відповідної норми. Учасники, зазвичай, намагалися користуватися мобільними під час виходу у вбиральню (такі випадки були в пунктах у Херсонській ЗОШ I-III ступенів №4, Рівненській ЗОШ І-ІІІ ступенів №13, Миколаївській ЗОШ I-III ступенів №51, Маріупольському навчально-виховному комплексі “Ліцей-школа №48”, середній загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №184 м. Києва (4 осіб), національному університеті “Львівська політехніка”, блок А (3 особи), Ужгородській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №8, ННІ «Митна академія» Університету митної справи та фінансів (2 особи).
Ще одна нетипова ситуація сталася в пункті тестування, що знаходився у середній загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №184 м. Києва. Після виходу учасника з вбиральні, у нього було виявлено мобільний телефон. Коли Уповноважений та Відповідальний за пункт тестування почали складати акт про порушення, учасник спочатку відмовлявся сказати своє прізвище та аудиторію, в якій складає тест, а пізніше зник з поля зору. Тож особу цього вступника вдалося встановити вже по завершенні тестування, при його виході з пункту тестування.
Не гребували учасники тестування і приносити у пункт тестування зброю. Зокрема, такі випадки були виявлені у пунктах тестування у Миколаївській ЗОШ I-III ступенів №51 та ННІ «Фінансова академія» Університету митної справи та фінансів (м. Дніпро). У обидвох випадках зброя була поміщена у сейф до завершення тестування.
Окремо спостерігачі відзначають проблему із довготривалістю тестування, яка у поєднанні з погодними умовами створювала несприятливі умови для роботи над тестами. Нагадаємо, тестування для вступників складалося з трьох блоків: 1 блок — “Тест загальних навчальних правничих компетентностей” (“ТЗНПК”), який в свою чергу складався з трьох секцій,- Критичне мислення, Аналітичне мислення та Логічне мислення. Кожну секцію завдань учасники виконували по 25 хвилин. Загальний час виконання цього блоку — 75 хв.; 2 блок — “Право”, тривалість роботи над цієї частиною– 105 хв.; 3 блок — “Іноземна мова”, час роботи– 60 хв. Тож загальний час на роботу над тестом був близький до 5 годин, тож робота у погано провітрюваних приміщення не давала змоги вступникам попрацювати ефективно. Для уникнення такої ситуації в подальшому, спостерігачі пропонують розділити єдиний тест на складові та проводити їх або в різні дні, або ж з перервою (дозволом всім вийти з аудиторій, провітрити приміщення та ін.)
Громадянська мережа підтримує ідею поширення у 2018 і подальших роках практики проведення єдиного фахового вступного випробування з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу для здобуття вищої освіти за іншими спеціальностями. Адже єдиний іспит для всіх вступників є ефективним запобіжником проти корупції при вступі до навчальних закладів на здобуття ступеня магістра.
А цьогорічним учасникам тестування нагадуємо, що результати вступного випробування будуть розміщені на інформаційних сторінках вступників «Кабінет вступника-магістра» 15 серпня 2017 року.