Вчора 11 червня представники Громадянської мережі Опора у Львові мали робочу зустріч з керівництвом управління «Секретаріат ради» щодо заходів з подальшого підвищення рівня відкритості, прозорості та підзвітності Львівської міської ради. Предметом обговорення були рекомендації, напрацьовані за результатами моніторингових кампаній Індекс публічності місцевого самоврядування та Атестація депутатів місцевих рад у 2017 році.
За підсумками зустрічі обговорено можливість врахування проблемних моментів, виправлення недоліків, а також впровадження нових практик публічності у діяльності депутатів, міського голови і виконавчих органів Львівської міської ради.
Серед основних пропозицій депутатському корпусу:
- запровадити практику звітування депутатів ради безпосередньо перед громадою у відповідності до нового Статуту територіальної громади, зокрема заздалегідь затверджувати Радою графік та строки звітування, а також публікувати тексти звітів на сайті й відкритих ресурсах; зі свого боку, представники міської ради зголосилася підготувати шаблон структури звіту депутатів;
- стимулювання щомісячного особистого прийому громадян депутатами шляхом розміщення їхніх контактів (телефон, e-mail), актуальних графіків прийому, розробки технічних рішень зворотного зв’язку з депутатом чи способів інформування громадян у приміщеннях ЦНАП тощо; зокрема озвучили ідею електронного запису на прийом до депутата через сканування QR-коду або мобільний додаток, а також запропонували розміщувати в ЦНАПах карту депутатських округів з контактною інформацією депутатів;
- доповнити профайли депутатів додатковою інформацією, а саме гіперпосиланням на електронні декларації, оперативне оновлення текстів депутатських запитів і розгляд можливості публікування усіх депутатських звернень;
- доповнити Інформаційний портал підрозділами із зведеними даними відвідуваності депутатами пленарних засідань та засідань постійних комісій, а також текстовими звітами постійних комісій (в окремому розділі);
Виконавчим органам:
- завчасно та регулярно інформувати про час та місце проведення засідання Виконавчого комітету, а також в обов’язковому порядку оприлюднювати проекти рішень, що виносяться на розгляд Виконкому, створити архів відеозаписів усіх засідань Виконавчого комітету;
- систематизувати в окремому розділі («Регуляторна політика») повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів та створити реєстр прийнятих регуляторних актів;
- оприлюднити у форматі відкритих даних: а) перелік об’єктів комунальної власності, незадіяних земельних ділянок й майнових об’єктів, б) перелік земельних ділянок, що пропонуються для здійснення забудови, в) реєстр боргових зобов’язань і г) відомості щодо комплексних схем розміщення тимчасових споруд для провадження господарської діяльності;
Міському голові:
- врегулювати процедуру запису громадян до міського голови (через веб-сайт, а не лише через ЦНАП), визначити процедуру окремого прийому ініціативних груп та громадських об’єднань і запровадити практику регулярних виїзних зустрічей з мешканцями;
- запровадити практику звітування міського голови безпосередньо перед громадою у відповідності до нового Статуту територіальної громади (у форматі завчасного анонсування відкритої зустрічі та оприлюднення на сайті тексту звіту);
- відновити практику візуалізації бюджетної карти Львова із позначенням на карті міста об’єктів, які фінансуються з міського бюджету;
- оприлюднити на сайті зведені відомості про перелік та ставки місцевих податків та зборів, надходжень, а також розробити калькулятор, який би давав можливість мешканцям самостійного проводити обрахунки.
Представники Львівської міської ради проявили ініціативу та висловили готовність врахувати озвучені під час зустрічі рекомендації та пропозиції. Зі свого боку висловлюємо вдячність за запрошення та сподіваємося на подальшу співпрацю щодо підвищення ефективності діяльності Львівської міської ради.