Олег Синютка vs Андрій Садовий: координовані кампанії та Facebook-групи
Історія протистояння двох основних конкурентів за посаду голови Львівської територіальної громади під час місцевих виборів 2020 року. У попередніх матеріалах ми розглянули…
У Львові спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА фіксують білборди, сітілайти, куби із згадками про Андрія Садового та Олега Синютку. Є у місті агітаційні плакати Синютки, які висять з порушенням правил благоустрою та без вихідних даних. Натомість у місті Дрогобич є білборди, сітілайти із зображенням Андрія Веселого і Тараса Кучми. Також на вулицях населеного пункту можна побачити куби з інформацію про підтримку Кучми політичними силами.
22 листопада у двох містах на Львівщині відбудеться повторне голосування. За посаду міського голови Львова змагаються чинний міський голова Андрій Садовий (Об’єднання “Самопоміч”) та народний депутат Олег Синютка (“Європейська Солідарність”). А за крісло міського голови Дрогобича поборються чинний міський голова Тарас Кучма (самовисування) та підприємець Андрій Веселий (самовисування).
Після Дня голосування у Львові з’явилися білборди, сітілайти з текстом “Мер добрих змін. Садовий”.
Аналогічний надпис з однієї сторони, а з іншої – “Віримо в Україну. Працюємо у Львові. Садовий” можна побачити на кубах, які є на вулицях міста Львова. На всіх агітаційних матеріалах є вихідні дані. Зазначається, що агітаційна продукція виготовлена за кошти з виборчого фонду кандидата на посаду міського голови Львова Андрія Садового.
Також агітатори партії розповсюджують партійну газету, календарі, буклети, дитячі розмальовки та іншу агітаційну поліграфічну продукцію.
Є у місті Львові білборди, сітілайти з текстом “Олег Синютка. Львів – місто, де хочеться жити!” На агітаційних матеріалах зазначено, що замовником є обласна організація політичної партії “Європейська Солідарність”. Зазначимо, що кампанія Олега Синютки раніше фінансувалася з рахунку виборчого фонду політичної партії, від якої кандидує Синютка. Водночас 2 листопада Олег Синютка відкрив власний рахунок виборчого фонду.
Зовнішню рекламу в аналогічній кольоровій гамі, з таким же гаслом, спостерігачі ОПОРИ фіксували напередодні та у День голосування 25 жовтня. Ці білборди і сітілайти з прихованою агітацією також частково залишилися у місті.
На парканах, балконах будинків спостерігачі мережі ОПОРА фіксують банери без вихідних даних з текстом “Олег Синютка наш мер”.
У статті 53 Виборчого кодексу зазначається, що кандидат, партія (організація партії) – суб’єкти виборчого процесу можуть на власний розсуд виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів свого виборчого фонду. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про підприємство, що здійснило друк, або інформацію, що друк здійснено з використанням обладнання відповідного кандидата або партії (організації партії), яка висунула кандидата (кандидатів), їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів. А також згідно частини 13 статті 57 Кодексу забороняється виготовлення та поширення друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про підприємство, яке здійснює друк, тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск та замовника таких матеріалів.
Крім цього через партійні намети поширюється партійна газета та інша агітаційна поліграфія. Наприклад, роздають журнал “Визвольна боротьба” зі світлиною Олега Синютки. На часописі зазначено, що його видає видавництво “Визвольна боротьба”, громадська організація “Меморіал” імені Василя Стуса, а в підготовці видання бере участь Міжнародний центр українознавчих студій Відкритого міжнародного університету розвитку людини “Україна”. Головним редактором є Роман Гунда, який в ефірі одного з місцевих телеканалів “закликав львів’ян прийти на вибори і обрати нову владу, адже з чинним міським головою неможливо рухатись далі”.
У місті Дрогобич зафіксовані білборди та сітілайти із зображенням Андрія Веселого та текстом “Сильна громада – нові можливості! №1 Андрій Веселий”. На них зазначено, що замовником є кандидат.
Також у місті висять плакати без вихідних даних “Андрій Веселий. Підприємець, голова Благодійного фонду”. Ці агітаційні матеріали спостерігачі ОПОРИ фіксували наприкінці вересня.
Є на вулицях міста агітаційні куби Тараса Кучми (самовисування). З однієї сторони зображення Кучми і Петра Порошенка, з другої – Порошенка, Віталія Кличка і написом “підтримуємо Кучму”, з третьої – текст “партії підтримують Тараса Кучму: УДАР, ЄС, Самопоміч”, з четвертої – гасло “Не втрать здобуте. Голосуй за Кучму”. На них зазначено, що замовником є Львівська обласна організація політичної партії УДАР.
Як приховану агітацію білборди з лозунгом “Не втрать здобуте”, мережа ОПОРА фіксувала напередодні і в День голосування 25 жовтня у місті Дрогобич.
Також на вулицях міста є сітілайти з текстом “Разом ми сила”, зображенням Тараса Кучми та логотипами партій, які підтримали Кучму. На них вказано, що замовником є Тарас Кучма.
Відповідно до частини 2 статті 52 Виборчого кодексу України агітація перед повторним голосуванням розпочинається з дня, наступного після дня призначення повторного голосування, і закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем повторного голосування.
Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за черговими місцевими виборами, які відбудуться 25 жовтня. До спостереження залучено 188 спостерігачів по всій країні, а в день голосування до них долучаться короткотермінові спостерігачі. Крім того, ОПОРА також моніторить використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, а громадські омбудсмени досліджують вільний доступ до виборчих дільниць та захищають виборчі права громадян.
(#вибори; #opora; #опора)